برخي توليدكنندگان به بهانه جهش توليد محيط زيست را آلوده مي كنند

برخي توليدكنندگان به بهانه جهش توليد محيط زيست را آلوده مي كنند

برخي توليدكنندگان به بهانه جهش توليد محيط زيست را آلوده مي كنند

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: لطماتي كه برخي توليدكنندگان به بهانه جهش توليد به محيط زيست وارد مي كنند به مراتب بيشتر از آسيب شكستن درخت به محيط زيست است.


به گزارش«پارما» از پايگاه اطلاع رساني سازمان حفاظت محيط زيست، برنامه "صبح و گفتگو" ويژه روز زمين پاك و در ارتباط تلفني با عيسي كلانتري معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست از آنتن راديو گفت و گو پخش شد.

كلانتري در برنامه "صبح و گفتگو"، اظهار كرد: شيوع بيماري كرونا در جهان خوشبختانه به محيط زيست اجازه داد كه كمي تنفس كند تا جاييكه با كاهش مصرف 30 تا 35 ميليون بشكه نفت، بالاخره كوه هاي هيماليا پس از سي سال از فاصله حدود 250 كيلومتري ديده شد.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با ابراز نگراني از اينكه پياده روها در اكثر شهرهاي ما انباشته از ماسك و دستكش هاي يكبار مصرف شده گفت: از ملت ايران درخواست مي كنيم كه در عين رعايت كليه مسائل بهداشتي، به محيط زيست خود نيز توجه داشته باشند و ماسك و دستكش هاي غيرقابل استفاده خود را در كوچه و خيابان و پياده روها رها نكنند و حتماً در زباله بيندازند.

معاون رئيس جمهور همچنين مطرح كرد: با توجه به ابلاغ سياست هاي جديد وزارت بهداشت، به نظرم مردم به تدريج مي توانند با حفظ مسائل بهداشتي و رعايت فواصل از طبيعت استفاده كنند.

كلانتري با بيان اينكه شمال كشور و برخي شهرهاي بزرگ به ويژه شهرهايي كه شهرداري آن ها از نظر مالي ضعيف است انباشته از زباله و پسماند شده افزود: خوشبختانه در قانون بودجه سال جاري، امتيازات جديد مالي براي پسماندها پيش بيني شده كه در صورت محقق شدن، بخش عمده اي از مشكلات پسماند در شمال كشور را حل خواهيم كرد.

وي يادآور شد: وزارت نيرو تا سال گذشته هر كيلو پسماند براي توليد برق را حدود 600 تا 650 خريداري مي كرد كه مقرون به صرفه نبود اما امسال اين رقم به 1400 تومان رسيده كه براي سرمايه گذاران توجيه پذير است و كمك بزرگي به طبيعت كشور و راه اندازي كارخانه هاي تعطيل شده در شمال كشور خواهد كرد.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به وجود فقط 3500 نفر محيط بان در كل سازمان محيط زيست گفت: شعار ما وجود 80 ميليون محيط بان در كشور است تا همه مردم محيط بان خودشان باشند.

اين مقام مسئول با انتقاد از عدم رعايت قوانين محيط زيست از سوي برخي توليدكنندگان بيان داشت: برخي توليدكنندگان از كلمه "جهش توليد" سوء استفاده مي كنند و به اين بهانه ضوابط محيط زيستي را زير پا مي گذارند؛ مانند خودروسازان كه هواي شهرها را آلوده مي كنند.

وي ادامه داد: خودروسازان طي بيست سال اخير هيچ اقدامي براي افزايش كيفيت توليدات خود نكرده و ما همچنان همان خودروساز پنجاه سال قبل هستيم و درجا مي زنيم.

كلانتري تصريح كرد: لطماتي كه برخي توليدكنندگان به بهانه جهش توليد به محيط زيست وارد مي كنند به مراتب بيشتر از اين است كه فردي درختي را بشكند.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با ابراز نگراني از افزايش اُزون سطح پايين كره زمين به دليل گرم تر شدن هوا تا يك ماه آينده گفت: سوخت ناقص خودروها به ويژه در ايام گرم سال و ترافيك ازون سطح پايين زمين را به شدت بالا مي برد كه هيچ رنگ و بويي ندارد و باعث مرگ و مير و بيماري مردم مي شود.

اين مقام مسئول تأكيد كرد: پاك نگه داشتن زمين قبل از اينكه از مردم مطالبه شود بايد در سطح ملي و بخشهاي وابسته به دولت و حكومت باور شود.

كلانتري ضمن تقدير از اقدامات وزارت نفت در جهت افزايش استاندارد سوخت به ويژه بعد از احداث پالايشگاه ستاره خليج فارس گفت: اين پالايشگاه هم اكنون روزانه 50 و نيم ميليون ليتر سوخت استاندارد توليد مي كند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات