اقدامات زیست محیطی استان کرمانشاه در پی شیوع کرونا

اقدامات زیست محیطی استان کرمانشاه در پی شیوع کرونا

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه، فریدون یاوری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ضمن گرامیداشت روز جهانی زمین پاک با حضور در استودیو سلامت شبکه زاگرس کرمانشاه در خصوص اقدامات زیست محیطی پیشگیرانه در شیوع ویروس کرونا به بحث و گفتگو پرداخت.
یاوری گفت: این اداره کل همچون سایر دستگاه های اجرایی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا مواد ضدعفونی، دستکش و ماسک را برای کارکنان فراهم کرده است.
وی افزود: ضدعفونی ساختمان اداری و همچنین مسدودسازی مسیرهای ورودی به مناطق تحت مدیریت و زیستگاه های طبیعی استان از دیگر اقدامات این اداره کل در ایام نوروز بود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در خصوص پایش مناطق تحت مدیریت توسط محیط بانان تصریح کرد: پایش و نظارت بر این مناطق بصورت شبانه روزی توسط محیط بانان در حال انجام است و ورود گردشگران به داخل مناطق تحت مدیریت به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع است.
یاوری در ادامه با اشاره به وضعیت مطلوب مدیریت پسماندهای عفونی در استان، به نظارت کامل بر بی خطرسازی پسماندهای عفونی بیمارستانها اشاره کرد و گفت: این پسماندها پس از بی خطرسازی در محل های تعیین شده دفن می شوند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان رهاسازی دستکش، ماسک و دستمال کاغذی در خیابان را یکی از معضلات و آسیب های جدی به محیط زیست و شهروندان اعلام کرد و از عموم مردم تقاضا کرد که از رهاسازی این گونه اقلام در فضای داخل شهر و یا طبیعت جدا خودداری کنند، زیرا که این عمل موجب گسترش شیوع ویروس کرونا خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات