مشاهده یک قلاده گربه وحشی در زیستگاه های شهرستان دهگلان

مشاهده یک قلاده گربه وحشی در زیستگاه های شهرستان دهگلان

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست کردستان، رییس اداره حفاظت محیط زیست دهگلان گفت: در چند سال اخیر از وجود گربه وحشی در برخی مناطق توسط همیاران محیط زیست به این اداره گزارش هایی ارسال می شد، اما این اولین بار ماموران اجرایی این اداره و با همکاری همیاران محیط زیست، در جریان گشت و کنترل و پایش مناطق آزاد، در حاشیه رودخانه این قلاده گربه وحشی را مشاهده کردند.
یوسف مجیدی اظهار کرد: گربه وحشی حیوانی اغلب شب فعال است وبه ندرت در طول روز مشاهده می شود اما با توجه به بروز بحران کرونا و عدم تردد مردم در زیستگاه های طبیعی، این حیوانات احساس امنیت بیشتری کرده و در طول روز نیز به گردش و شکار می پردازد و همین امر موجب شده که یگان حفاظت بتوانند در طول روز آن را ببینند.
مجیدی ادامه داد: با توجه به اینکه فصل بهار زمان زادآوری حیوانات است و حیات وحش فعالیت بیشتری دارند و برای فعالیت های سرشتی خود مانند تهیه غذا به مناطق مسکونی، زمین های زراعی و باغات نزدیک می شوند؛ از عموم مردم درخواست می شود در حفظ و حمایت از آن  مشارکت بیشتری داشته باشند.
گربه وحشی با نام علمی Felis silvestris از خانواده گربه سانان و از اجداد گربه اهلی بوده اما جثه آن از گربه اهلی بزرگتر و خال های  روی بدن بزرگ تری دارد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات