اعتراض شورای‌عالی استان‌ها به نرخ بیمه کارگران ساختمانی

اعتراض شورای‌عالی استان‌ها به نرخ بیمه کارگران ساختمانی

http://www.bananews.ir/مهدی چمران: حق بیمه کارگران ساختمانی باعث رواج ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز شده است

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) پس از گذشت چند ماه از تصویب طرح دو فوریت ماده ۵ قانون «بیمه اجتماعی کارگران» رییس شورای عالی استان‌ها نرخ بالای حق بیمه کارگران را علت شیوع ساخت‌وساز غیرمجاز به ویژه در «شهرهای کوچک» اعلام کرد.

مهدی چمران رییس شورای عالی استان‌ها همچنین از پیگیری تصویب یک فوریت در مجلس خبر داد تا از این طریق میزان بیمه کارگران ساختمانی کاهش یابد.

او اظهار کرد: همه جامعه از نرخ بالای حق بیمه کارگران ساختمانی گلایه‌مند هستند، زیرا این موضوع سبب تشدید ساخت و سازهای غیرمجاز شده است.

چندی پیش بر اساس تصویب طرح دو فوریتی اصلاح ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران مصوب ۱۳۸۶/۸/۹ مجلس، حق بیمه کارگران ساختمانی از ۴ درصد به یک درصد حداقل دستمزد ماهانه مصوب شورای عالی کار کاهش یافت.

اما ظاهرا این نرخ نیز با اعتراض سازنده‌ها مواجه شده است. چمران با تاکید بر اینکه نرخ بیمه‌ای کارگران ساختمانی بسیار بالا است، گفت: همه جامعه از نرخ بالای حق بیمه کارگران ساختمانی گلایه‌مند هستند؛ زیرا با وجود چنین شرایطی جامعه به سوی ساخت و سازهای غیرمجاز روی می‌آورد.

او روند ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرهای کوچک را بیشتر از سایر شهرها عنوان کرد و گفت: در شهرهای کوچک میزان بیمه‌ای که باید بپردازند گاهی اوقات چند برابر عوارض شهرداری است به همین دلیل میزان ساخت‌وسازهای غیرمجاز شیوع بیشتری دارد.

به گزارش بنانیوز به نقل از دنیای اقتصاد، چمران با اشاره به حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه شورای عالی استان‌ها گفت: این شورا تفاهم‌نامه‌ای جهت همکاری با وزارت تعاون داشته، اما بیشترین مشکلات شهرداری‌ها و سایر سازمان‌ها با وزارت رفاه و تامین اجتماعی است و مشکلات بسیاری بر سر بیمه کارگران ساختمانی وجود دارد.

 

 

    نظرات