کمک و همراهی شهرداری کرمان برای سرمایه‌گذاری در امور ورزشی

شهردار کرمان در نشست با میلاد فخرالدینی، بازیکن تیم فوتبال تراکتورسازی و جمعی از ورزشکاران مطرح کرد:

کمک و همراهی شهرداری کرمان برای سرمایه‌گذاری در امور ورزشی

در شرایطی که مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است، میلاد فخرالدینی، بازیکن اسبق تیم فوتبال مس کرمان، و بازیکن حال حاضر تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز، برای ساخت سالن ورزشی مجهز در زادگاهش (کرمان) با شهردار کرمان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، شهردار کرمان در این دیدار با بیان این‌که برای ایجاد ساختار ورزشی استاندار و مناسب در شهر کرمان با مشارکت شهرداری و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اعلام آمادگی می‌کنیم، گفت: برای امور ورزشی از مناسب‌ترین شیوه‌های سرمایه‌گذاری بهره خواهیم برد تا کاری ماندگار در جهت توسعۀ ورزش در شهر کرمان انجام دهیم.

سیدمهران عالم‌زاده افزود: در این زمینه شیوه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در امور ورزشی پیش روی سرمایه‌گذاران قرار دارد.

وی ادامه داد: در مواقعی که سرمایه‌گذار قصد انجام کار عام‌المنفعه دارد، شهرداری، زمین و پروانه ساختمانی را به‌صورت رایگان در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌دهد.

شهردار کرمان با بیان این‌که هزینه‌های دریافت‌شده از مردم نیز به حساب خیریه واریز و در زمینۀ توسعۀ ورزش هزینه می‌شود، گفت: در این شیوۀ مشارکتی، فرد خَیِر برای ساخت فضای ورزشی، روی زمین شهرداری هزینه می‌کند که این اقدام، کاری خیر و ماندگار برای مردم خواهد بود.

عالم‌زاده افزود: در این شیوه، سند زمین به نام شخص نیست؛ زیرا مرکز ورزشیِ ساخته‌شده، در واقع مرکز ورزشی عام‌المنفعه مشارکتی با شهرداری است.

وی ادامه داد: در مواقعی که سرمایه‌گذار قصد دارد کار اقتصادی در زمینۀ ورزش انجام داده و فضایی را به‌صورت استاندارد به ورزش اختصاص دهد، می‌توانیم امکانات لازم مانند سالن ورزشی را در اختیار سرمایه‌گذار قرار دهیم و در قالب مشارکت، به لحاظ  قانونی اجاره بگیریم یا تهاتر کنیم.

شهردار کرمان با تأکید بر این‌که سالن ورزشی باید توسط سرمایه‌گذار ایمن‌سازی و استانداردسازی شود، گفت: دولت نیز می‌تواند زمین‌های ورزشی و فرهنگی را با اقساط طولانی و سود کم، به سرمایه‌گذاران واگذار کند که این روش به نفع سرمایه‌گذار است.

عالم‌زاده افزود: در صورتی که اداره‌کل راه و شهرسازی استان، زمینی را با کاربری ورزشی در اختیار ندارد، می‌توانیم با همکاری و هماهنگی این اداره‌کل و تغییر بخشی از کاربری فضای سبز به فضای ورزشی، راه سرمایه‌گذار را هموار کنیم.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه که با حضور میلاد فخرالدینی، بازیکن اسبق تیم فوتبال مس کرمان، و بازیکن حال حاضر تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز و جمعی از ورزشکاران برگزار شد، ورزشکارن حاضر در جلسه ضمن اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاری جهت ایجاد سالن ورزشی مجهز، از شهردار کرمان به‌دلیل توجه به امور ورزشی، تشکر کردند.

میلاد فخرالدینی، سابقۀ بازی در تیم‌های فوتبال مس کرمان، تراکتورسازی تبریز، استقلال، نفت تهران، گسترش فولاد و ذوب آهن را نیز در کارنامۀ خود دارد.

م.ج

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات