خودکفایی ۱۰۰ درصدی صنعت آبفای ایران در طراحی و اجرای پروژه‌ها

خودکفایی ۱۰۰ درصدی صنعت آبفای ایران در طراحی و اجرای پروژه‌ها

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به روند رو به رشد صنعت آب و فاضلاب کشور، از خودکفایی ۱۰۰ درصدی در طراحی و اجرای پروژه های این صنعت خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیدمهدی ثمره هاشمی در مراسم اختتامیه هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب گفت: گامهای اولیه در برنامه های دوم و سوم در جهت بومی سازی تولیدات و همچنین اجرای تمام فعالیتهای صنعت آب و فاضلاب موجب شد تا در طول برنامه چهارم شکوفایی این صنعت به اوج خود برسد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: امروز به جرات می توان گفت در ساخت تجهیزات صنعت آب و فاضلاب کشور حداقل تا ۹۰ درصد به خودکفایی رسیده ایم.

وی با بیان اینکه صنعت آب و فاضلاب برای حمایت از تولیدکنندگان برنامه دارد، خاطرنشان کرد: در برنامه های ما این اعتقاد جدی وجود دارد که حمایت های دولتی با جدیت ادامه پیدا کند.

ثمره هاشمی در ادامه به بحث کیفیت در تولید محصولات مختلف اشاره و این پرسش را مطرح کرد که آیا تجهیزات تولیدی در کشور در بسیاری از صنایع توان رقابت در بازارهای خارجی را دارد.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه کیفیت باید کار جدی در مجموعه صنایع و تجهیزات مربوط به آب و فاضلاب کشور انجام شود، افزود: تولیدکنندگان ایرانی ضمن رعایت استانداردهای ملی و جهانی باید در تولید محصولات خود به کیفیت نیز توجه داشته باشند تا بتوانند در بازارهای خارجی و پر رقابت، حرفی برای گفتن داشته باشیم.

ثمره‌هاشمی یادآور شد: در زمان حاضر برخی تولیدات داخلی نه تنها از نمونه های خارجی کیفیت کمتری ندارند، بلکه از امتیاز بالاتری نیز برخوردارند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خطاب به تولیدکنندگان و شرکت کنندگان در آئین پایانی هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب، گفت: باید در تولیدات خود به استفاده از فکر و برنامه ریزی افرادی که از نظر علمی و فناوری حرفی برای گفتن دارند، توجه ویژه ای داشته باشید.

به گفته وی، این اقدام موجب می شود تا محصولات تولیدی هم در داخل و در سایر نقاط جهان معرفی شده و قابل رقابت با تولیدات سایر کشورها باشد.

ثمره هاشمی توجه به رضایت‌مندی مشتریان از طریق استفاده از نظام ارزیابی را نیز مورد تاکید قرار داد و از تولیدکنندگان خواست به این امر توجه بیشتری داشته باشند.

وی به برخی از ویژگی های لازم و مهم محصولات تولیدی اشاره کرد وگفت: دوام بالای محصول، آسانی در نصب و بهره برداری و هزینه اندک در این زمینه از موارد بسیار مهمی است که تولیدکنندگان یک محصول باید به آن توجه داشته و عملیاتی کنند.

مشاور وزیر نیرو، همچنین بومی سازی تجهیزات مورد نیاز براساس شرایط جغرافیایی و محیطی را از دیگر نکات لازمی که تولیدکنندگان باید به آن توجه داشته باشند، بیان کرد.

ثمره هاشمی در ادامه با بیان اینکه صنعت آب و فاضلاب کشور طی سال های گذشته از رشد و پیشرفت بسیار خوبی برخوردار بوده است، افزود: در سال ۱۳۷۶ تنها ۲۰ واحد تصفیه خانه فاضلاب در کشور فعال بود که امروز به بیش از ۱۳۰ واحد رسیده است ضمن آنکه هشت هزار کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در سال ۷۶، هم اکنون به بیش از ۴۳ هزار کیلومتر رسیده است.

وی یادآور شد: این پیشرفت در فعالیت های صنعت آب و فاضلاب با فکر و برنامه ریزی و طراحی مهندسان داخلی انجام شده است.

وی با بیان اینکه کشور در بخش صنعت آب و فاضلاب حرف های زیادی برای گفتن دارد، اظهار داشت: اما هنوز راه طولانی در این صنعت در پیش رو داریم و اکنون وظیفه و برنامه مسئولان و دست اندرکاران این است که با تمام توان از تولید داخلی با توجه به کیفیت، قیمت و دوام آن حمایت کنند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر اینکه این هدف در صدر برنامه های مسئولان قرار دارد، افزود: در بخش تحقیقاتی تاکنون بیش از ۱۰۰ تفاهم نامه با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی برای توسعه فعالیت ها و برنامه ها منعقد شده است.

 

 

    نظرات