برگزاری اولین جلسه کمیته فنی مبارزه با گیاهان مهاجم تالاب انزلی در سال جدید- گیلان

برگزاری اولین جلسه کمیته فنی مبارزه با گیاهان مهاجم تالاب انزلی در سال جدید- گیلان


به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان، این جلسه به منظور بررسی آخرین وضعیت زیست محیطی تالاب انزلی و موضوع چگونگی پیشگیری و مقابله با رشد گیاهان مهاجم از جمله سنبل آبی ؛ کاهوی آبی و آزولا برگزار شد .
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان پس از استماع گزارش معاون فنی اداره کل و رئیس اداره حفاظت محیط زیست انزلی و نظرات تخصصی برخی از اعضاء کمیته گفت حفظ تالاب انزلی یکی از مهمترین اولویتهای سازمان حفاظت محیط زیست است و اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان از تمام ظرفیتهای قانونی، تخصصی و اجرایی خود برای رسیدن به این هدف استفاده می کند.
ساسان کفایی همچنین با اشاره به تاکیدات مقامات عالی کشور درباره حفاظت از تالابها و بوی‍‍ژه تالاب بین المللی انزلی گفت حفظ این تالاب کم نظیر علاوه بر ملاحظات و اهداف زیستمحیطی، توانایی بزرگی برای درامد زایی برای کشور بخصوص برای حاشینه نشینان تالاب و مردم انزلی دارد. کفایی گفت حفظ این تالاب مهم، همکاری و مشارکت جهادی همه دستگاههای مربوطه را می طلبد.
این گزارش می افزاید پایش عرصه های آبی شهرستانهای استان و تهیه گزارش کامل از مکان و مساحت آلوده شده با گیاهان مهاجم ، ایجاد بستر مناسب جهت همکاری و مشارکت جوامع محلی و بهره برداران از تالاب و سازمانهای مردم نهاد و ارگانهای مرتبط  همچون پدافند غیرعامل استان ، پیگیری فوری به منظور استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در استان و کشور از مصوبات این جلسه بود . لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات