آسفالت‌ریزی ۱۰هزار تنی تنها در یک هفته/ کدام معابر تبریز در هفته اخیر آسفالت شد؟

آسفالت‌ریزی ۱۰هزار تنی تنها در یک هفته/ کدام معابر تبریز در هفته اخیر آسفالت شد؟

شهریار تبریز: هفته‌ای که گذشت، نقطه آغاز نهضت آسفالت در سال ۹۹ بود. نهضتی که به گفته مسئولان شهرداری پس از سال ۹۷ و ۹۸، امسال جدی‌تر و پرقدرت‌تر از گذشته دنبال می‌شود و هدف آن بهسازی وضعیت معابر است که در سال‌های اخیر به عنوان مطالبه‌ای مهم از سوی شهروندان مطرح می‌شود.

در این مطلب آسفالت‌ریزی‌های هفته گذشته در معابر تبریز را به تفکیک مناطق ۱۰گانه مرور می‌کنیم:

منطقه ۱: ۴۴۳۰تن

در هفته گذشته عملیات آسفالت تراشی ضلع جنوبی بلوار ولی عصر(عج) حدفاصل خیابان شیراز تا تقاطع توانیر آغاز شد که پس از انجام مراحل آسفالت تراشی و زیرسازی اساسی اقدام به آسفالت ریزی چند لایه و رویه می‌شود.

همچنین در راستای اصلاح و زیرسازی اساسی آسفالت،  طرح زیرسازی مسیر بلوار گلکار در خیابان وصال هم عملیاتی شد.

بلوار گلکار و خیابان‌های اطراف آن که نیاز اساسی به اصلاح و ساماندهی داشت و در دستور اجرای طرح قرار گرفت. پس از اقدامات زیرسازی وارد مرحله آسفالت ریزی شد و با ۱۲۰ تن آسفالت روان‌سازی مسیر انجام و به اتمام رسید.

سربالایی ولیعصر (عج) از جمله پرترددترین و مهم‌ترین مسیرهای این منطقه است که با ۱۲۵۰متر طول و با ۳۰۰۰تن آسفالت، در دستور کار نهضت آسفالت قرار گرفته است.

در این پروژه ضمن آسفالت تراشی، لکه گیری، درزگیری، اصلاح جداول  و زیر سازی، اقدام به توزیع ۵۰۰ تن آسفالت بیندر و ۲۵۰۰ تن آسفالت توپکا شده است که هم اکنون توسط پیمانکاران عمرانی اجرا و به زودی به اتمام می‌رسد.

یکی از ویژگی‌های بارز آسفالت‌ریزی مسیر سربالایی حضرت ولیعصر (عج)، استفاده از دو دستگاه فینیشر به صورت همزمان است.

طبق اعلام شهردار تبریز، در هفته گذشته اصلاح و زیرسازی خیابان بعثت نیز با ۵۰۰۰متر مربع وسعت و با استفاده از ۱۳۰۰تن آسفالت در دستور کار قرار گرفته است. آسفالت ریزی آن در دو لایه بیندر و توپکا اجرا می شود که مرحله بیندر آغاز و هم اکنون انجام ریزی شده و مرحله توپکا نیز با آسفالت ریزی می شود.

در این میان کوچه‌های منطقه ۱ نیز فراموش نشده و نزدیک به ۱۰ تن آسفالت برای لکه‌گیری محلات و مسیرهای فرعی به کار گرفته شده است.

منطقه ۲: ۱۸۲۵تن

در این منطقه ۱۰۰۰ متر تراش و اصلاح زیرسازی در خیابان شهید بابایی پرواز انجام شده و با مساعد شدن شرایط جوی آسفالت ریزی آن به مقدار ۳۵۰۰تن شروع خواهد شد.

همچنین پارکینگ ائل‌گلی با ۷۰۰تن، کوی لادن شهرک پرواز با ۲۰۰تم، کوی نرگس گلشهر با ۲۰۰تن، کوی فردوس کوی پنجم شرقی با ۲۵تن آسفالت به‌سازی شده است.

در این منطقه همچنین ۷۰۰تن آسفالت برای لکه‌گیری معابر به کار رفته است.

منطقه ۳: ۵۰۰تن

خیابان اشرفی در تقاطع خیابان رضانژاد با ۵۰۰ تن آسفالت به صورت اساسی آساسی آسفالت ریزی شد  . در این راستا آسفالت های فرسوده و قدیمی این خیابان توسط معاونت فنی و عمرانی تخریب و جمع آوری شد و زیر سازی های لازم انجام گرفت .
عملیات آسفالت ریزی در خیابان اشرفی در طول ۲۲۰ متر و عرض ۱۶ متر برای تردد روان و راحت و ایمنی وسایل نقلیه و ارتقا سطح بهداست محیط اجرا شد.

همچنین عملیات اجرایی آسفالت اساسی فوق لاین برگشتی خیابان توحید و رمپ های ورودی و خروجی متصل به اتوبان شهید کسایی(از اول خیابان توحیدتاانتهای رمپ ورودی متصل به اتوبان کسایی +رمپ خروجی اتوبان کسایی ازانتهای خیابان عدل تا متصل به انتهای لاین های خیابان توحید) در هفته گذشته انجام شد.

منطقه ۴: ۴۰۰تن

در این منطقه نیز در هفته گذشته کوچه‌های شهید عزتی و فیضی ‌پور واقع در خیایان طالار، کوچه جاوید واقع در کوی شهید فرجی در خیابان حجتی، فرعی های خیابان پاداش واقع در خیابان توکلی، کوچه خادم گمرک واقع در خیابان خادم گمرک، کوچه نور واقع در خیابان شهید خلیلی با ۴۰۰ تن آسفالت، بهسازی شد.

منطقه ۵: ۵۷۰تن

در این منطقه آسفالت‌ریزی اساسی باند کندروی جنوبی جاده تهران و رمپ دسترسی از کوی استانداری به تقاطع غیر همسطح حضرت ولی‌عصر (عج) به اتمام رسید.

آسفالت‌ریزی اساسی باند کندرو جنوبی جاده تهران به طول ۶۰۰ متر و با اعتبار ۲۰۰ میلیون به اتمام رسید. ۴۲۰ تن آسفالت تولید شده در کارخانه تولید آسفالت شهرداری تبریز در این محل استفاده شده است که این عملیات در راستای نهضت آسفالت اساسی تبریز صورت گرفته است.

همچین این منطقه، آسفالت ریزی اساسی رمپ دسترسی از کوی استانداری به تقاطع غیر همسطح حضرت ولی عصر (عج) را به طول ۱۵۰ متر و عرض ۴ متر و با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان به اتمام رسانده است که ۱۵۰ تن آسفالت تولیدی در شهر تبرز نیز در این محل مورد استفاده قرار گرفته است.

منطقه ۶: ۷۵۰تن

در این منطقه هم شنب غازان خیابان یدی کوی شهریار، اناخاتون شیرین سو، محمدی راه دوم، شنب غازان خیابان یدی کوی و

۸متری چهارم آناخاتون با ۷۵۰ تن آسفالت بهسازی شد که از این میزان، ۷۲۰ تن شامل آسفالت اساسی می‌شود.

منطقه ۷: ۷۵تن

عملیات کاترزنی، زیرسازی و لکه گیری آسفالت معابر در حوزه شهرداری منطقه ٧ تبریز در معابر جلالیه، لقمان حکیم، واصل های اندیشه و شهرک اندیشه آسفالت ریزی شده که در مجموع ۷۵ تن آسفالت به کار گرفته شده است.

منطقه ۸: ۳۴۰تن

در هفته جاری ۳۰۰ تن آسفالت به صورت لکه گیری در مسیر قره باغی ها و ۴۰ تن آسفالت در مسیر سید زاده انجام گرفته است.

همچنین در هفته گذشته عملیات اجرایی آسفالت اساسی در خیابان محققی غربی کلید خورد که هنوز در مرحله آسفالت تراشی می باشد.

منطقه ۱۰: ۸۲۰تن

این منطقه جزو مناطق کم‌برخوردار تبریز به شمار می‌آید که طبیعتا بیش‌تر از سایر نقاط به آسفالت‌ریزی اساسی و البته لکه‌زدایی نیاز دارد. در هفته گذشته خیابان شرشرا با ۴۰ تن، مجلل بالا با ۵۰۰تن، جدیری با ۲۰تن و رضوان ۴ (به همراه فرعی‌ها) با ۲۶۰ تن آسفالت، بهسازی شدند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات