به دنبال بارگذاری تامین آب شرب میناب به سمت سدهای استان هستیم

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: در راستای احیا و تعادل بخشی دشت میناب به دنبال بارگذاری تامین آب شرب میناب به سمت سدهای استان به جای چاه‌های موجود در دشت هستیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان، دکتر هوشنگ ملایی با بیان اینکه اقدامات سازه‌ای و غیر سازه‌ای تعادل ‌بخشی دشت میناب در حال انجام است، اظهار کرد: شبکه توزیع دشت میناب به لوله تغییر می‌کند تا راندمان آبیاری به بالای 90 درصد افزایش و میزان تبخیر در انتقال به کمترین میزان کاهش پیدا کند.

وی با ذکر اینکه به دنبال بارگذاری تامین آب شرب میناب به سمت سدهای استان به جای چاه‌های موجود در دشت هستیم، عنوان کرد: احداث تغذیه‌ مصنوعی و کاهش برداشت آب برای مصارف شرب از جمله اقدامات سازه‌ای برای تعادل بخشی دشت میناب است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای اقدامات سازه‌ای و غیر سازه‌ای را برای تعادل بخشی به دشت میناب در دست اقدام دارد، ابراز داشت: تشکیل تعاونی آب‌بران و نصب کنتور روی چاه‌های آب از دیگر اقداماتی است که شرکت در راستای تعادل بخشی دشت میناب در حال انجام است.

ملایی تصریح کرد: حدود 900 حلقه چاه در دشت میناب وجود دارد که بالای 90 درصد از این تعداد چاه‌های مجاز هستند.

وی با تاکید بر لزوم همکاری مردم برای ایجاد تعادل در دشت میناب، خاطرنشان کرد: سالانه 100 میلیون متر مکعب آب از دشت میناب برداشت می‌شود که به دنبال کاهش 30 درصدی این رقم هستیم. اگر علاوه بر کاهش 30 درصدی برداشت، مجوز برداشت چاه‌های کشاورزی نیز 20 درصد کاهش پیدا کند گامی بزرگ برای احیای دشت میناب برداشته خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با تاکید بر اجرای اقدامات آبخیزداری در دشت میناب، گفت: میناب یک دوره 17 ساله خشکسالی را گذارنده است که اثرات بسیار شدیدی روی منابع آب زیر زمینی گذاشته است. اگر کاهش برداشت از دشت میناب اعمال شود و مصارف به سمت آب‌های سطحی سوق پیدا کند، دشت میناب به یک حالت متعادل و مطلوب خواهد رسید.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان

    شركت آب منطقه‌ای هرمزگان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات