فشار آب شرب 6 روستای بخش مرکزی شهرستان سقز تقویت شد

فشار آب شرب 6 روستای بخش مرکزی شهرستان سقز تقویت شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "عباس ولایتی" اظهار کرد: طی دو ماه اخیر اقدامات مختلفی در راستای تقویت و تثبیت آب شرب در روستاهای کهریزه، پیریونس، چناره، آخکند، نورآباد و سماقلو انجام شده است.
مدیر آبفای شهرستان سقز افزود: در روستای کهریزه مشکل دبی آب ورودی با اضافه کردن یک دستگاه پمپ رفع شد، همچنین خط انتقال آب این روستا به متراژ 150 متر از لوله 90 میلی‌متری به لوله 110 میلی‌متری تبدیل شد تا میزان آبرسانی افزایش یابد.
ولایتی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده، رفع گرفتگی خط انتقال آب شرب روستاهای پیریونس، چناره و نورآباد است و با تعویض شیرهای هوا و خطوط این شبکه آب شرب روستاهای مذکور تقویت شد.
وی در مورد اقدامات انجام شده در روستای سماقلو و آخکند نیز اظهار داشت: مشکل این دو روستا کاهش دبی ورودی بوده که با تعویض شیرفلکه خط اصلی انتقال آب روستای سماقلو و بازسازی اتصالات خط انتقال روستای آخکند مشکل این دو روستا نیز برطرف شد.
مدیر آبفای سقز با تأکید بر اینکه توزیع آب شرب سالم و باکیفیت در تمامی روستاهای شهرستان در اولویت قرار دارد، یادآور شد: پیمایش تمامی روستاهای شهرستان سقز جهت شناسایی مشکلات و موانع آب و فاضلاب در حال انجام بوده و تاکنون تعداد 1860 اشتراک پیمایش شده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات