سیاهه انتشار آلودگی در شهر آبیک تدوین می شود


به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، حسن عباس نژد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گزارشی از وضعیت کیفیت هوای شهر آبیک و عوامل تاثیر گذار بر آن ارائه کرد و گفت: اثرات هر کدام از منابع آلاینده در شهر آبیک متفاوت بوده و در این خصوص سهم حمل و نقل ۵۰ درصد‏، صنایع مستقر در آبیک ۳۳درصد و منابع آلاینده طبیعی ۱۷ درصد‏ است.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که در جلسه درباره آن سیاستگذاری شد، قرار گرفتن معادن و صنایع وابسته در شمال شهر آبیک و میزان آلودگی حاصل از فعالیت این واحدها بود.

سپس فرخزاد معاون امور عمرانی استانداری قزوین اشاره ای به تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه ماده ۱۱ قانون هوای پاک  و شورای معادن استان و شورای برنامه ریزی استان کرد و گفت: تغییر کاربردی فضای سبز در حوزه طرح جامع و طرح هادی شهر و توسعه معادن در شمال شهر ممنوع تا راهکاری برای کمک به حوزه مباحث محیط زیست  شهر آبیک و کاهش  میزان  آلودگی و افزایش کیفیت هوای شهر باشد.

در ادامه جمالی پور، استاندار قزوین ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در خصوص جلوگیری از انتشار آلودگی گفت: لازم است دستگاه های ذی صلاح  با همکاری متقابل، مطالعات علمی و بررسی های میدانی در حوزه  شهر آبیک را انجام داده و سیاهه انتشار آلودگی هر یک از منابع آلاینده و سهم تاثیر گذار هر یک بر محیط مشخص و گزارش برای تصمیم گیری نهایی ارائه شود  و تازمانی که مطالعات  انجام نشده، هیچگونه توسعه ای انجام نشود. لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات