تلاش 48 ساعته آتش نشانان در نگاهی کوتاه/آتش نشانی رشت

تلاش 48 ساعته آتش نشانان در نگاهی کوتاه/آتش نشانی رشت


125رشت- به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت- در 48 ساعت گذشته اقدامات لازم جهت امداد رسانی و اطفای آتش در 17 مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی در شهر رشت توسط آتش نشانان و تیم های امداد و نجات 14 ایستگاه آتش نشانی رشت صورت گرفت .

شهرام مومنی معاون عملیات سازمان آتش نشانی رشت در این باره گفت: 17 مـورد عملیات آتش نشانان جهت پوشش 1 مورد حریق منزل مسکونی ، 2 مـورد تصادف خودروئی، 2 مورد حریق تجاری، 3 مورد قفل درب و محبوس شدن افراد در منزل مسکونی ، خودرو و آسانسور، 2 مورد حریق ضایعات ، 2 مورد بازدید ایمنی از منزل مسکونی و حریق خودرو، یک مورد شعله وری مجدد حریق منزل مسکونی و 4 مورد خدمات ایمنی از عملکرد آتش نشانان بوده است .

مومنی "در ادامه به حریق مسکونی که در ساعت 00:36 دقیقه بامداد امروز 6 اردیبهشت 99 در معلولین، خیابان انصاری رخ داد اشاره کرد و افزود: سریعا 36 آتش نشان بهمراه 4 دستگاه خودروی اطفایی خود را به محل حادثه رساندند و خوشبختانه در اسرع وقت آتش توسط آتش نشانان مهار شد که علت بروز حادثه در دست بررسی اعلام گردید .

مومنی ضمن تاکید بر اینکه در این حادثه دو باب خانه دچار آتش سوزی شد ادامه داد: متاسفانه در این حادثه پشت بام های بهم پیوسته و بدون دیوار آتش بر عملیات سختی را برای آتش نشانان رقم زد که متاسفانه هیچ کدام از خانه های آتش گرفته دارای بیمه آتش سوزی نبوده اند .

وی به تصادف خودرو که در ساعت 21:24 دقیقه جمعه 5 اردیبهشت 99 در جاده جیرده ، جنب شهرک صنعتی سپیدرود رخ داد اشاره کرد و افزود: : آتش نشانان در این حادثه راننده محبوس شده مردی 40 ساله را از خودرو خارج کردند که مصدوم توسط عوامل اورژانس راهی بیمارستان شد .

وی در پایان ضمن اشاره به تصادف خودروئی دیگر که در ساعت 3:57 صبح امروز شنبه 6 اردیبهشت 99 در جاده تهران رخ داد اشار کرد و افزود: این حادثه که بعللی موجبات انحراف و سقوط خودرو به داخل کانال آب شده بود موجبات و محبوس و مصدوم شدن دو سرنشین 60 و 35 ساله را فراهم نمودکه قبل از رسیدن مامورین افراد محبوس شده توسط اهالی از داخل خودرو خارج و به مراکز درمانی انتقال یافتند که در این حادثه آتش نشانان پس از ایمن سازی محل به آشیانه بازگشتند .

شایان ذکر است: سازمان آتش نشانی رشت هم اینک با 14 ایستگاه آتش نشانی در حال خدمت رسانی به شهروندان است که با توجه به آماده باش تمامی آتش نشانان حاضر در شیفت کاری، 16 افسر ارشد بطور شبانه روز در خدمت سازمان و شهروندان هستند که می بایست در تمامی رخداد های اعلام شده در محدوده ایستگاه های مربوطه سریعا به محل حوادث اعزام شوند.


لینک اصل خبر در سایت شهرداری رشت

    منبع خبر

    شهرداری رشت

    شهرداری رشت یک شهرداری در شهر رشت می باشد

      نظرات