تامین آب شرب 5 هزار نفر از ساکنان یک روستا در شهرستان ارومیه

تامین آب شرب 5 هزار نفر از ساکنان یک روستا در شهرستان ارومیه

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، با حضور استاندار آذربایجان غربی، فرماندار شهرستان ارومیه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی و مسئولان استانی و محلی، بهره‌برداری از چاه جدید تامین کننده آب شرب روستای قولنجی آغاز شد.
محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در این مراسم با تقدیر از اقدامات و تلاش های شرکت آب و فاضلاب برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی مردم در شهرها و روستاهای استان، بر تداوم اقدامات لازم در این خصوص تاکید کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز با ارائه گزارش از روند تامین آب شرب در استان اظهار داشت: روستای قولنجی به لحاظ قرار گرفتن در حاشیه دریاچه ارومیه و تاثیرپذیری منابع آبهای زیرزمینی منطقه از خشک شدن دریاچه، آب شرب مردم از نظر کمی با مشکل مواجه بود که رفع مشکل ایجاد شده دردستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفته بود.
علیرضا رضوی افزود: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی برای رفع مشکل آب شرب در این روستا، حفر و بهره برداری از چاه آب تامین کننده آب شرب را با پنج میلیارد و 500 میلیون ریال سرمایه گذاری انجام داده، 500 متر خط انتقال آب و 500 متر خط انتقال نیروی برق را نیز اجرا کرده است.
وی گفت: پیش از این، آب شرب این روستا با یک‌هزار و 700 خانوار، از طریق سه حلقه چاه تامین می‌شد که با بهره برداری از چاه جدید حفر شده، آب شرب مورد نیاز مشترکان، از نظر کمی و کیفی ارتقای قابل توجهی خواهد یافت.
شایان ذکراست، روستای قولنجی از توابع بخش انزل ارومیه در 45 کیلومتری این شهرستان قرار داشته و یکی از بزرگترین روستاهای استان آذربایجان غربی از لحاظ وسعت و جمعیت به شمار می‌رود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات