سیلاب باعث قطع آب چند شهر و روستا در خراسان رضوی شد

سیلاب باعث قطع آب چند شهر و روستا در خراسان رضوی شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیر دفتر بحران شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با بیان اینکه میزان برآورد خسارت سیل جمعه 5 اردیبهشت در استان در حال بررسی است، اظهار داشت: در شهرستان قوچان برای پیشگیری از ورود سیلاب به تصفیه‌خانه، شیرآب خام ورودی به این واحد بسته و تامین آب از سد تبارک قطع شد.
"رضا یاقوتی‌نیا" از قطع خط انتقال آب چاه‌های جام رود مجتمع آبرسانی ولایت در تربت جام و کاهش دبی ورودی به مخزن دو هزار ولایت به 24 لیتربرثانیه در این شهر خبر داد و گفت: محوطه و حوضچه شیرآلات خروجی مخزن هزارمترمکعبی مجتمع آبرسانی امامت شهرستان تربت جام هم دچار آب گرفتگی و برق اکثر چاه‌های مجتمع آبرسانی ولایت قطع شد که موضوع از طریق اتفاقات برق بخش نصرآباد و مدیریت برق تربت جام در حال پیگیری است.
یاقوتی‌نیا مورد دیگر خسارت را بروز اتفاق در خط انتقال آب روستای سنجدک شهر ریوش در شهرستان کاشمر اعلام کرد و افزود: روستائیان با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند.
به گفته وی، آب چند روستا از مجتمع دشتاب شهرستان باخرز نیز به علت از کار افتادن پست فشار قوی برق ۱۳۲ کیلوولت قطع شده بود که با تلاش پرسنل برق، پست فشار قوی تعمیر و شبکه برق‌دار شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات