مدیریت مشارکتی مردم ومحیط زیست در کهگیلویه وبویراحمد

مدیریت مشارکتی مردم ومحیط زیست در کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد ، نشست زیست محیطی دهیاران روستاهای کره در حاشیه مناطق حفاظت شده و پارک ملی دنا با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ششمین روز از اردیبهشت ماه ۹۹ در محل دفتر مدیرکل برگزار شد .

براساس این گزارش در این نشست مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اینکه مسئله محیط زیست یک موضوع جهانی است و هرگونه تغییرات اعم از مثبت و یا منفی تاثیر مستقیم در زندگی جوامع بشری دارد، به  تهدید روند تخریب و زوال جنگل های زاگرس اشاره کرد و آن را نمونه ای از تغییرات محیط زیستی دانست که زندگی زاگرس نشینان را با مخاطره مواجهه نموده و کم کاری و کوتاهی در این زمینه دامنگیر همه خواهد شد.

سید اسدالله هاشمی، بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی در حفظ و حراست از محیط زیست تاکید کرد و گفت: صیانت از این نعمت خدادادی با امکانات محدود سازمان به طور صددرصد امکان پذیر نیست و تلاش همه دوست داران محیط زیست بالاخص انجمن های مردم نهادی که در این عرصه فعالیت می کنند را می طلبد.

هاشمی گفت:  برای حفاظت کامل از منطقه مدیریت مشارکتی محیط زیست و مردم،  سهیم کردن مردم در بهره برداری از مناطق باعث حفظ محیط زیست خواهد شد.

وی در پایان ضمن تشکر از دغدغه زیست محیطی دهیاران روستاهای کره و همه تشکل های مردم نهاد به خاطر همراهی و همکاری با محیط زیست در امر حفاظت و صیانت از این موهبت الهی، آمادگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان را برای حضور مستمر در این نشست ها تا پیگیری و حصول نتیجه مطالبات مردم را اعلام کرد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات