80 درصد شهروندان اراکی از آب سد کمال‌صالح بهره‌مند می‌شوند

80 درصد شهروندان اراکی از آب سد کمال‌صالح بهره‌مند می‌شوند

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "عزت‌اله آمره‌ای" با اشاره به اینکه تأمین آب شرب با کیفیت شهروندان شهری و روستایی جزو اولویت‌های وزارت نیروست، افزود: در گذشته آب شرب شهر اراک عمدتاً از طریق منابع زیرزمینی تأمین می‌شد و چون عمده این چاه‌ها در داخل شهر بود و از آنجا که سیستم فاضلاب اجرا نشده و چاه‌های فاضلاب به صورت جذبی بود، وزارت نیرو بحث ارتقای کیفیت آب شرب اراک را در دستور کار قرار دارد.
آمره‌ای با اشاره به سد کمال‌صالح به عنوان پروژه‌ای مهم و شاخص هم برای شهر اراک و هم برای صنایع مستقر در مسیر گفت: در حال حاضر حدود 60 درصد آب شرب شهر اراک از سد کمال‌صالح تأمین می‌شود که آب بسیار باکیفیت و مطلوبی است و بقیه آب شرب مورد نیاز هم از چاه‌های بدون آلودگی و خارج از محدوده شهری تأمین می‌شود.
وی با اشاره به اینکه هدف پروژه رینگ شمالی، توزیع آب سد کمال‌صالح در ناحیه شمالی شهر اراک است، افزود: طول این پروژه حدود 9.5 کیلومتر است و تنها حدود 900 متر از انتهای خط مذکور حد فاصل ابتدای خیابان شمشیری تا میدان امام حسین(ع) باقی مانده که با  همکاری مسئولان شهرداری به زودی به پایان می‌رسد.
وی افزود: طرح کمربند شمالی انتقال آب شهر اراک  که تاکنون اجرا شده شامل خط انتقال به طول 9.5 کیلومتر با لوله فولادی سایزهای یک هزار، یک هزار و 200 و 800 میلی‌متری و نیز یک باب مخزن ذخیره 10 هزار میلیون مترمکعبی بتنی و حوضچه‌های شیرآلات است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: با اتمام عملیات اجرایی رینگ شمالی تمامی شهرکهای شمالی واقع در قسمت شمالی بلوار امام علی (ع)، پردیس، قائم، الجواد، الغدیر، آزادگان،بعثت، مشاور،الهیه، حافظیه، حمید و غیره از آب سالم و بهداشتی تصفیه خانه سد کمال صالح مشروب خواهند شد.
وی اظهار داشت: کمربند جنوبی انتقال آب شهر اراک نیز که در مجاورت راه کمربندی جنوبی ساخته می شود به طول حدود 13 کیلومتر است که تمامی شیرآلات و بیش از نصف لوله های مسیر آن تهیه و در صورت تأمین اعتبار این شرکت آمادگی اجرای آن در سال 99 را دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: کوی صنعتی، شهرک ولیعصر، گردو، فاز یک، فاز دو، شهرک شهید بهشتی، کوی اندیشه توسط کمربند جنوبی آبرسانی می‌شود.
آمره‌ای افزود: پیش‌بینی شده شهر اراک به سبب سد کمال صالح و منابع آب زیرزمینی که بخشی از آب شهر را تأمین می‌کند ان‌شاءالله تا سال 1425 مشکلی در تأمین آب شرب نخواهد داشت، اما از شهروندان عزیز درخواست داریم در خصوص صرفه‌جویی در مصرف آب کوتاهی نکنند و صرفه‌جویی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات