تشریح اقدامات نوروزی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین

تشریح اقدامات نوروزی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین؛ قاسمی افزود: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و شیوع ویروس کرونا، علی رغم کنسل شدن بعضی از جشنواره های از پیش برنامه ریزی شده، این سازمان تلاش کرد با برنامه ریزی دقیق فضای شهر را برای بهار و نوروز 99 آماده کند.

وی ادامه داد: از مهم ترین اقداماتی که توسط این سازمان اجرا شد، جشنواره تخم مرغ های رنگی بود که سازه ها به محل معرفی شده توسط هنرمندان منتقل و پس از رنگ آمیزی به صورت انفرادی توسط هنرمندان، در سطح شهر جانمایی شد.

این مسئول بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات این سازمان طراحی پرچم های پارچه ای ویژه نوروز بود که هر ساله توسط طراحان این سازمان طراحی، چاپ و در سطح شهر نصب می شود که امسال نیز بیش از 750 مورد از این پرچم های رنگی  با طرح ویژه و زیبا طراحی، چاپ و در سطح شهر نصب شد.

وی ادامه داد: تبلیغات محیطی مبنی بر پیام مقام معظم رهبری، تبریک سال نو و شعار سال نیز از دیگر اقداماتی است که با چاپ بنر و نصب آن ها بر روی سازه های تبلیغات محیطی برای سال جدید توسط این سازمان صورت گرفت.

قاسمی تصریح کرد: اگرچه اجرای ویدیو مپینگ که یکی از پرطرفدارترین برنامه های ویژه نوروز هر سال بود کنسل شد، اما این سازمان با فضاسازی ویژه در سطح محلات، میادین، معابر و تقاطع های غیر همسطح شهر را برای نوروز 99 آماده سازی کرد.

این مدیر شهری به برگزاری جشنواره "گذر کودکانه" اشاره و عنوان کرد:  این جشنواره با هدف ایجاد روحیه نشاط برای کودکان و خانواده ها و حضور آن ها در فضایی شاد و متناسب با شرایط سنی کودکان برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل شرایط موجود و برای حفظ سلامت جامعه به ویژه کودکان کنسل شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: اگرچه برخی از جشنواره ها کنسل شده، اما این سازمان با نصب بیش از 68  المان نوروزی فضای شهر را برای فرارسیدن نوروز 99 آماده کرد و همچنین با نصب سازه های نوری برای شب های بهاری در قزوین هم فضاسازی مناسب انجام داد.

قاسمی افزود: یکی دیگر از مهم ترین اقدامات این سازمان نصب بیش از 30 هزار متر ریسه های پرچمی رنگی در سطح شهر بود که موجب افزایش زیبایی بصری و تزریق روح به کالبد شهر شد.

وی به جمع آوری زوائد بصری هم اشاره و تصریح کرد: علاوه بر فضاسازی شهری این سازمان نسبت به جمع آوری زوائد بصری به صورت ویژه اقدام کرد، همچنین با بررسی و شناسایی برخی از دیوارهای رهاشده شهر، بازسازی و ترمیم آن ها موجب افزایش زیبایی بصری در سیمای شهری شد.

قاسمی بیان کرد: سازمان زیباسازی شهرداری قزوین امسال با برنامه ریزی نسبت به استفاده از مواد بازیافتی برای تزیین و فضاسازی شهر اقدام کرد و با استفاده از مواد بازیافتی گلجای های زیبایی ساخته و آن ها را در میدان ارتش به مناسبت فرا رسیدن نوروز 99 نصب کرد که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تصریح کرد: یکی دیگر از مهم ترین اقدامات این سازمان نصب هفت سین در محلات مختلف از جمله مغلواک، باغ نشاط، اکراد و ... بود، همچنین نصب مبلمان شهری جدید و نورآرایی محلات به مناسب نوروز 99 توسط این سازمان صورت گرفت.

وی تصریح کرد: نصب پرچم نوروزی، نصب گلدان های دیواری در محلات، رنگ آمیزی دیوار محلات از جمله نواب و دیوارهای ورودی محله باغ نشاط از دیگر اقدامات این سازمان در آستانه نوروز 99 بود.

قاسمی اضافه کرد: میدان مینودر به عنوان یکی از اصلی ترین ورودی های شهر هم مثل هر سال فضاسازی شد و با نصب سال شمار نوری، هفت سین و المان های زیبا پذیرای مهمانان نوروزی بود، ضمن این که سازمان زیباسازی شهرداری قزوین با راه اندازی گردشگری مجازی برای بازدید گردشگران و شهروندان از تدارکات نوروزی در این میدان زمینه مناسب را فراهم کرد تا علاقه‌مندان بدون حضور فیزیکی از میدان مینودر بازدید کنند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین گفت: نورپردازی بعضی از معابر شهر مانند خیابان فردوسی، بلوار آیت الله بهشتی، زیرگذر پیامبر اعظم(ص) و بلوار آیت الله خامنه ای  نیز به صورت ویژه انجام شد.

قاسمی یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری قزوین بررسی و عیب یابی  سازه های نوری و المان های سطح شهر بود که در آستانه بهار انجام شد تا مشکلی در نورپردازی ها و یا زیباسازی شهر وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: نصب المان های نوستالژی مانند شیرینی های سنتی، خانه مادر بزرگ، نصب ریسه های نوری، نصب گلدان و گلجای های جدید خریداری شده برای نوروز 99 و نصب آن ها در تقاطع های غیر همسطح و ... نیز از دیگر برنامه های امسال این سازمان برای نوروز بود که اجرا شد.

این مدیر شهری با اشاره به این موضوع که پاکسازی دیوارهای سطح شهر در دستور کار این سازمان قرار دارد، گفت: سازمان زیباسازی شهرداری قزوین تلاش کرد تا پیش از عید دیوارهای سطح شهر را از هرگونه دیوارنویسی که موجب کاهش زیبایی بصری در سطح شهر می شود را پاکسازی کند.

قاسمی از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی کشور به عنوان رزمندگان جبهه سلامت یاد و بیان کرد: در ابتدای سال جاری این سازمان با خرید هفت سین و اهدای آن به بیمارستان ها برای قدردانی از زحمات سفیدپوشان مدافع سلامت در شرایط بحرانی حاکم بر جامعه اقدام کرد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در پایان گفت:  سازمان زیباسازی شهرداری قزوین تلاش کرد تا روحیه نشاط و شور بهاری را برای شهروندان به ارمغان بیاورد.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات