عملکرد یک ماهه آتش نشانان شهر باران در فروردین99/ آتش نشانی رشت

عملکرد یک ماهه آتش نشانان شهر باران در فروردین99/ آتش نشانی رشت


125 رشت- به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، آتش نشانان و تیم های امداد و نجات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت در یک ماهه فروردین سال 1399 در 187 مورد حریق، حادثه و همچنین خدمات ایمنی حضور داشتند .

شهرام مومنی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، ضمن خداقوت به تمامی آتش نشانان و کادر اداری این سازمان افزود: هم اینک سازمان آتش نشانی رشت با تلاش آتش نشانان 14 ایستگاه آتش نشانی که 3 ایستگاه آن در مرکز شهر جانمایی شده در خدمت شهر و شهروندان است .

وی در ادامه با بیان اینکه از تعداد عملیات های یاد شده سهم عملیات اطفای آتش سوزی ها بالغ بر 82 مورد بوده افزود: از این تعداد 28 مورد آتش سوزی منزل مسکونی با کاهش 11 درصد ، 22 مورد آتش سوزی ضایعات و علفزار با 9 درصد کاهش و 10 مورد آتش سوزی تجاری با 1 درصد افزایش را نسبت به مشابه سال گذشته بوده است .

مومنی با بیان اینکه علت 50% آتش سوزی منازل مسکونی؛ اتصال در سیستم سیم کشی برق و وسایل برقی بوده است، ادامه داد: نکات ایمنی بسیار زیادی وجود دارند که می بایست در منازل جهت پیشگیری از بروز آتش سوزی ها رعایت شود که ضمن اشاره به چند نکته توصیه می شود شهروندان نسبت به رعایت این نکات اقدام نمایند .

- ﺳﯿﻢ برق اﺗﺼﺎل دستگاه‌های ﺑﺮﻗـﯽ باید ﻣﺮﺗﺒـﺎً ازنظر اﯾﻤﻨـﯽ ﮐﻨﺘﺮل ﺷﻮﻧﺪ و شهروندان می بایست قبل از خروج از منزل از روشن نبودن لوازم الکترونیکی همچون اتو، لپ تاب، سشوار و... مطمئن باشند .

- ﺑﺎﯾﺪ ﺳﻌﯽ ﺷﻮد سیم‌کشی برق منازل ﺑﻪ روش ﺻﺤﯿﺢ انجام گیرد و سیستم های سیم کشی برق بخصوص در منازل مسکونی قدمت دار توسط افراد متخصص بطور دوره ای بازدید گردد .

این مسوول آتش نشانی ضمن اشاره به پوشش 46 مورد حادثه و نیز 59 مورد خدمات ایمنی در این مدت ادامه دا: در میان حوادث؛ محبوس شدن در آسانسور با 8 مورد و در میان ارائه خدمات ایمنی به شهروندان، بسته شدن درب اماکن با 17 مورد بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اند .

شهرام مومنی با بیان اینکه تنها 32 درصد از خانه های آتش گرفته بیمه آتش سوزی داشته اند، گفت: توجه به امر بیمه منازل مسکونی امری مهم و اساسی است چرا که آتش در چشم بر هم زدنی سرمایه چندین ساله را از بین خواهد برد .

بررسی 187 پرونده ساختمانی و حریق توسط تیم پیشگیری سازمان آتش نشانی

همین گزارش حاکی است: طرح صدور ایمنی ساختمان بهمراه صدور پایان کار ساختمانی و نیز بررسی علت بروز آتش سوزی ها؛ توسط تیم های کارشناسان سازمان آتش نشانی از موارد مورد تیم های کارشناسی در این مدت بوده که بواسطه بروز مشکل شیوع ویروس کرونا بسیاری از بازدید های ایمنی به زمان دیگری موکول شد.


لینک اصل خبر در سایت شهرداری رشت

    منبع خبر

    شهرداری رشت

    شهرداری رشت یک شهرداری در شهر رشت می باشد

      نظرات