بازدید استاندار بوشهر از سد ارغون دشتستان

بازدید استاندار بوشهر از سد ارغون دشتستان

با بهره برداری از سد ارغون دشتستان، آب شرب پایدار شهر کلمه تامین خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، در این بازدید استاندار بوشهر و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر به بررسی آخرین وضعیت پیشرفت ساخت سد ارغون پرداختند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر اظهار داشت: یکی از عمده مشکلات شهرستان دشتستان و به ویژه بخش بوشکان، چالش های تامین آب شرب پایدار می باشد.

مهندس علی محمدی افزود: در همین راستا پروژه های مختلفی در این شهرستان انجام شده است که بهره برداری از سد تنگ ارم و ساخت سد ارغون از جمله این اقدامات می باشد.

وی خاطرنشان کرد: سد ارغون با حجم مخزن 1.8 میلیون مترمکعب، علاوه بر کنترل سیلاب های فصلی، قادر به تامین آب شرب منطقه به حجم سالانه 240 هزارمترمکعب خواهد بود.

محمدی با اشاره به مشخصات فنی این سد گفت: طول تاج این سد 250 متر و ارتفاع آن 24 متر می باشد که بر حوضه آبریزی به مساحت 35 کیلومتر مربع ساخته می شود.

وی یاد آور شد: عملیات اجرایی این پروژه در خرداد ماه سال گذشته آغاز شد و در حال حاضر دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی می باشد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر بیان کرد: خاکبرداری و تزریق، بتن ریزی بدنه به میزان 70 درصد، ساخت راه دسترسی و تجهیز کارگاه از جمله اقدامات انجام شده در این پروژه است.

استاندار بوشهر نیز ضمن تقدیر از روند اجرای این پروژه اظهار داشت: سد ارغون یکی از پروژه های مهم در راستای تامین آب شرب پایدار بخش بوشکان می باشد.

عبدالکریم گراوند افزود: در تلاشیم تا با تامین اعتبار لازم، این پروژه را تا هفته دولت سال جاری تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر در برنامه ای جداگانه به بازدید از سد خاییز تنگستان پرداخت.

در حاشیه این بازدید معاون طرح و توسعه شرکت با ارائه گزارشی از روند پیشرفت فیزیکی پروژه اظهار داشت: کارگاه ساخت سد خاییز به عنوان یکی از پروژه های مهم توسعه منابع آب استان، با روند مناسبی در حال فعالیت است.

مهندس جمشید تویل افزود: این سد خاکی با هسته رسی قادر به آبیاری 681 هکتار از نخیلات تحت پوشش شبکه آبیاری اهرم خواهد بود.

وی اظهار داشت: حجم مخزن این سد 15.6 میلیون مترمکعب می باشد و سالانه قابلیت تنظیم 4 میلیون مترمکعب آب را دارد.

تویل خاطرنشان کرد: گالری انحراف آب این سد به طول 210 تکمیل شده است و فرازبند 13.5 متری آن نیز پیشرفت فیزیکی 95 درصد دارد.

معاون طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر بیان کرد: اعتبار مصوب این پروژه 700 میلیارد ریال است و پیشرفت فیزیکی 45 درصد دارد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات