قنات رحیم آباد در مسیر خانه...

در بازدید رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر و معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد از روند بازسازی خانه چهار سوقی ها، مقرر شد قنات رحیم آباد که در مسیر این خانه تاریخی قرار دارد مرمت واحیا شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد در بازدیدی که به منظور بررسی روند پیشرفت مرمت و بازسازی خانه چهار سوقی ها با حضور محسن عباسی هرفته، و امین خبیری، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری یزد به انجام رسید، مقرر شد قنات رحیم آباد که یکی از قنات های عبوری از این خانه تاریخی می باشد، مرمت و احیاء شود تا در معرض دید بازدید کنندگان قرار گیرد.

لازم به ذکر اینکه خانه چهارسوقی ها با قدمتی 800 ساله  از نظر تاریخی حائز اهمیت بوده و پس از مرمت و بازسازی توسط سازمان عمران و بازافرینی فضا های شهری، پردیس فرهنگی بافت تاریخی در این ساختمان راه اندازی می شود.

فاز اول عملیات عمرانی مرمت و احیای خانه چهارسوقی ها، مرداد ماه سال گذشته، با اعتباری بالغ بر 22 میلیارد ریال آغاز شده است.

این خانه با ۱۳۰۰ متر مربع عرصه و ۱۴۰۰ متر مربع زیر بنا مربوط به دوره قاجار است و در خیابان سلمان ـ دربند عسکری قرار دارد و در تاریخ هیجدهم آذر ۱۳۸۷ با شماره ۲۳۸۸۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده ‌است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات