شروع عملیات آزادسازی و ساماندهی رودخانه نمین چای

رئیس اداره منابع آب شهرستان نمین گفت: پس از مکاتبات و پیگیری های مکرر منابع آب نمین، عملیات آزاد سازی و ساماندهی نمین چای در داخل شهر نمین توسط شهرداری شروع شد.

مهندس علی اکبری سولا  افزود: این رودخانه از ارتفاعات مرزی جمهوری آذربایجان جاری شده و پس از تلاقی دو شاخه در محلی بنام چای قویشان در  طول حدود ۴.۵کیلو متر از داخل شهر نمین عبور کرده و پس از طی ۱۰ کیلومتر در پایین دست روستای نوجه ده وارد رودخانه قره سو می شود .

وی اظهار داشت: عملیات بازگشایی نمین چای در طول ۱۰ کیلومتر پایین دست شهر نمین در سال گذشته از محل اعتبارات استانی و با کمک همکاران دفتر مهندسی رودخانه صورت گرفته است همچنین آزاد سازی حدود یک کیلومتر بالادست شهر در اواخر سال ۹۸ با استفاده از پتانسیل رودخانه ای و بدون بار مالی انجام یافته است .

مهندس اکبری سولا تصریح کرد: دبی ۲۵ ساله نمین چای ۱۴ متر مکعب در ثانیه است و کل میسر رودخانه به غیر از ۴.۵ کیلومتر داخل شهر برای عبور سیلاب ۲۵ ساله امن شده است.

وی در پایان گفت: کلیه مقدمات لازم برای آزادسازی اعم از شناسایی متصرفین و صدور اخطاریه برای اخذ حکم قضایی به همت همکاران گشت و بازرسی شهرستان و نماینده حقوقی و حمایت های قضایی دادستان شهرستان صورت گرفته است .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات