ناپايداري جوي در استان اصفهان ادامه دارد

ناپايداري جوي در استان اصفهان ادامه دارد


نقشه‌هاي هواشناسي اصفهان بيانگر ادامه ناپايداري هوا و وزش باد شديد در اين استان براي 2 روز آتي است.

به گزارش«پارما» نقشه‌هاي اداره‌كل هواشناسي اصفهان بيانگر جوي به نسبت ناپايدار امروز و فردا بر روي استان است و بر اين اساس در اين مدت بيشتر مناطق استان، گاهي افزايش ابر و وزش باد شديد پيش‌بيني مي‌شود.

از روز چهارشنبه با ورود سامانه‌ ناپايدار از سمت غرب و جنوب به استان و فعاليت آن تا اواخر وقت روز پنجشنبه در بيشتر مناطق استان، بارش‌هاي رگباري همراه با رعدوبرق، وزش باد به نسبت شديد و در مناطق مستعد بارش تگرگ، به ويژه در روز پنجشنبه، پيش‌بيني مي‌شود كه شدت بارش‌ها در مناطق غربي و جنوبي استان خواهد بود.

دماي هوا  در 24 ساعت آينده در بيشتر مناطق استان 2 تا 3 درجه كاهش خواهد داشت.

همچنين رئيس اداره امور آزمايشگاه‌هاي اداره‌كل حفاظت محيط زيست اصفهان در باره وضعيت كيفي هواي اصفهان گفت: ميانگين شاخص كيفي هواي شهر اصفهان تا ساعت 11 امروز سه شنبه در ايستگاه‌هاي مراقبت دائم، طبق اعلام نرم افزار مركز پايش اين اداره كل با ميانگين86 در وضعيت سالم است.

بابك صادقيان افزود: وضعيت هواي شهر اصفهان امروز در ميدان احمدآباد 114 (AQI) ناسالم براي گروه هاي حساس، خرازي 61سالم ، خيابان دانشگاه 74سالم، خيابان استانداري 66 سالم، رودكي 107 ناسالم براي گروهاي حساس و پروين 94 در وضعيت سالم ثبت شده است.

شاخص كيفي هوا (A Q I ) معياري است كه غلظت تركيبات مختلف آلاينده موجود در هوا نظير منوكسيد كربن- دي اكسيدگوگرد - تركيبات نيتروژن دار- ازون  و ذرات معلق ( ذرات كوچكتر از 10 ميكرو متر و ذرات كوچكتر از 2.5 ميكرو متر) را كه داراي حدود مجاز متفاوت با واحدهاي مختلف هستند  را تبديل به يك عدد بدون واحد كرده و وضعيت آلودگي هوا را سطوح مختلف مطابق با جدول فوق نمايش مي‌دهد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات