کرونا و تحریم های ظالمانه آمریکا محور گفتگوی محمد حضرت پور با شهردار ارزروم/ تأکید بر انتقال و اشتراک تجربیات جهت گذر از دوران کرونا

کرونا و تحریم های ظالمانه آمریکا محور گفتگوی محمد حضرت پور با شهردار ارزروم/ تأکید بر انتقال و اشتراک تجربیات جهت گذر از دوران کرونا

محمد حضرت پور با شهردار ارزروم با تاکید بر انتقال و اشتراک تجربیات جهت گذر از دوران کرونا پرداختند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، ظهر امروز شهرداران ارزروم و ارومیه امروز به صورت آنلاین و تصویری به گفت و گو درباره مسائل فی مابین پرداختند .

در این گفتگوی آنلاین محمد حضرت پور شهردار ارومیه ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: از زمانی که کرونا در ارومیه شیوع پیدا کرده شهرداری با تمامی توان کوشیده است که از انتشار هرچه بیشتر آن جلوگیری کند .

وی با تشریح جزئیات کارها و اقدامات انجام گرفته از سوی شهرداری ارومیه اعم از ضدعفونی معابر، بحث حمل و نقل عمومی وکمک به سایر ارگانها ادامه داد: یکی از مشکلات کشور جمهوری اسلامی ایران که همزمان با کرونا با آن نیز روبروست تحریم های ظالمانه آمریکاست .

شهردار ارومیه گفت: تحریم های آمریکا و سیاست های خبیثانه این دولت استکباری، سلامتی و بهداشت شهروندان ایرانی و همشهریانم در ارومیه را تهدید می کند و بعضاً در راستای همین تحریم ها در ابتدای شیوع کرونا با کمبودهایی مواجه شدیم اما خوشبختانه ملت ایران یکصدا و یکدل پای کار آمده اند تا خلا و کمبودی احساس نشود .

حضرت پور  یادآور شد: توزیع بسته های کمک معیشتی برای اقشار آسیب پذیر از کرونا را به طور ویژه در دستور کار خود قرار داده ایم و تاکنون 23 هزار بسته از سوی شهرداری به نیازمندان و همچنین رانندگان بخش حمل و نقل عمومی اهدا شده است .

وی همچنین از انجام تست کرونا بین رانندگان بخش حمل و نقل عمومی شهر ارومیه خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه در راستای تأمین ماسک برای شهروندان ارومیه ای کارگاههای تولید ماسک بسیاری در سطح شهر از سوی خیرین و نهادهای مختلف راه اندازی شده است که این سبب می شود کمبود آنچنانی حس نشود .

شهردار ارومیه همچنین آخرین آمار مبتلایان، بهبودیافتگان، فوت شدگان و بیماران بستری ارومیه و استان آذربایجان غربی را ارائه کرد .

محمت سکمن شهردار ارزروم هم در این گفتگو از اعلام آمادگی شهرداری ارزروم برای ارسال ماسک و مواد ضدعفونی کننده خبر داد و گفت: ارومیه و ارزروم شهرهای خواهر خوانده هستند و باید در این شرایط به فکر گذر از این دوران باشیم و این یک آزمون جدی و تجربه ای نو برای ماست .

وی با تشریح اقدامات شهرداری ارزروم بر انتقال تجربیات بین دو طرف در مبارزه با کرونا تأکید کرد و ادامه داد: پیش بینی می کنیم تا پایان ماه رمضان کرونا را در ارزروم کنترل و جلوی شیوع آن را بگیریم .

شهردار ارزروم همچنین به ارائه آمار مبتلایان، بستری شدگان و فوت شدگان بیماری کرونا در این شهر پرداخت .

سکمن ادامه داد: شهروندان ارزروم تنها با اخذ مجوز از شهرداری می توانند در سطح شهر تردد کنند و رفت و آمد شهروندان در سطح شهر را کنترل می کنیم و جلوگیری می شود و کارتهایی نیز بین نیازمندان با ارزش 250 لیره توزیع می شود که به غیر از سیگار قابلیت خرید از تمامی فروشگاهها و تمامی اقلام را دارد .

شهرداران ارزروم و ارومیه در پایان همدیگر را بعد از پایان دوران کرونا جهت حضور در شهرهایشان دعوت کردند .

شایان ذکر است شهرداری ارومیه در راستای دیپلماسی شهری، استفاده از تجربیات سایر شهرداری های جهان و همچنین تبیین تحریم های ظالمانه آمریکا و اثرات آن بر سلامتی شهروندان ایرانی و ارومیه را در برنامه خود قرار داده و در دیدارهای آنلاین آینده نیز با تعدادی از شهرداران شهرهای جهان این موارد را تشریح خواهد کرد .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات