نیکزاد و نیاز ۴۰هزار میلیارد تومانی طرح‌های نیمه تمام

نیکزاد و نیاز ۴۰هزار میلیارد تومانی طرح‌های نیمه تمام

www.BanaNews.irوزیر راه و شهرسازی گفت: هم‌اینک دو هزار پروژه عمرانی در بخش‌های مختلف این وزارتخانه در دست ساخت است که برای تکمیل آنها به ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس علی نیکزاد در گفت‌وگو در بوشهر با بیان این مطلب افزود: این درحالی است که امسال چهارهزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی از سوی مجلس به پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: برای تامین اعتبار با حمایت دولت و مجلس از طریق واگذاری سهام، فروش اموال و بهره‌گیری از توان بخش خصوصی روند اجرای پروژه‌ها تسریع خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تا پایان امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور افتتاح خواهد شد.

وی گفت: همچنین براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان امسال ۱۵ هزارو ۳۲۰ کیلومتر راه با شش هزار میلیارد تومان هزینه به بهره‌برداری خواهد رسید.

نیکزاد افزود: افزون بر طرح‌های یادشده در سال‌جاری ۱۵ پروژه فرودگاهی و ۲۵ پروژه بندری نیز افتتاح خواهد شد.

وی با تاکید بر توسعه فرودگاه بوشهر اظهار کرد: فرودگاه بوشهر جزو سه فرودگاه قدیمی کشور است که تجهیز آن به سیستم‌های پیشرفته ناوبری آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: هم‌اینک روزانه ۱۸ پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه‌های استان بوشهر انجام می‌شود.

نیکزاد تامین مسکن را از سیاست‌های دولت برشمرد و گفت: هم اکنون ۴۲ هزار واحد مسکونی در استان بوشهر در دست ساخت است. همچنین عملیات نصب سیستم کمک ناوبری- ای ال اس- فرودگاه بین‌المللی بوشهر در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: توسعه فرودگاه بوشهر یک ضرورت است.

مهندس علی نیکزاد افزود: تا پایان امسال مسائل فنی و آزمایشگاهی برای نصب این سیستم کمک ناوبری انجام خواهد شد. مدیرعامل فرودگاه‌های کشور نیز در این مراسم گفت: برای نصب و امور ساختمانی این سیستم ۶۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد که با مشارکت ۵۰ درصدی استانداری بوشهر تامین شده است.

محسن اسماعیلی افزود: فرودگاه بوشهر جزو سه فرودگاه قدیمی کشور است که به‌دلیل شرایط جوی در طول سال بسیاری از پروازهای آن لغو می‌شود.

وی یادآورشد: با نصب سیستم جدید کمک ناوبری که جزو ضرورت‌ها برای فرودگاه بوشهر است لغو پروازها به حداقل می‌رسد.

اسماعیلی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود کار نصب این سیستم تا پایان سال به اتمام برسد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استان بوشهر به‌دلیل داشتن رطوبت، مه صبحگاهی و ریزگردها همواره در طول سال با مشکل لغو پروازها روبه‌رو بود.

غلامعلی میگلی‌نژاد افزود: با نصب این سیستم کمک ناوبری کار فرود و پرواز هواپیما به صورت اتوماتیک بدون هدایت خلبان انجام خواهد شد.

 

 

 

    نظرات