شناسایی و ساماندهی 135 انشعاب غير مجاز در شركت آب و فاضلاب شهرستان خوي

شناسایی و ساماندهی 135 انشعاب غير مجاز در شركت آب و فاضلاب شهرستان خوي

سرپرست معاونت خدمات مشتركين و درآمد شركت آب و فاضلاب شهرستان خوي در مصاحبه اي با روابط عمومي آن شركت گفت: در سال گذشته تعداد 135 فقره انشعاب غيرمجاز آب در سطح شهرهاي شركت شناسايي و بيش از 4 ميليارد و ششصد ميليون ريال از بابت هزینه آب بهای مصرفی دوران غیرمجاز اخذ شد.

يداله سلطاني اظهار داشت : انشعابات غيرمجاز آب از معضلات جدي است و نصب انشعاب غيرمجاز علاوه بر خسارت‌هاي مالي، سبب هدررفت حجم زيادي از آب شرب مي‌شود.
وي اظهار كرد: در سال گذشته 135 فقره انشعاب غيرمجاز آب در سطح شهرهاي شركت شناسايي و از این تعداد 87 فقره آن تبديل به انشعاب مجاز و 48 فقره نيز قطع و جمع آوری گردید .

سلطاني با اشاره به اين‌كه بيشترين انشعابات غيرمجاز شركت مربوط به مناطق حاشيه‌نشين میباشند و ساكنان اين مناطق به‌صورت غيرمجاز از آب استفاده مي‌كنند، افزود: وجود انشعابات غيرمجاز در شهرها هزينه‌هاي جاري شرکت های آب و فاضلاب را افزايش داده و ارائه خدمات مطلوب به مشترکین را با مشكلات جدی مواجه مي كند.

وي با بيان اين‌كه استفاده غيرمجاز از شبكه آب براساس ماده 660 قانون مجازات اسلامي جرم بوده و مشمول جريمه است، تصريح‌كرد: در واقع كساني كه از طريق انشعابات غيرمجاز به شبكه وصل مي‌شوند، علاوه بر نپرداختن هزينه خدمات خود و با تجاوز به حقوق ديگر مشتركان، شبكه را در معرض خطر آلودگي قرار مي‌دهند؛ به همين خاطر موضوع شناسايي انشعابات غيرمجاز با حساسيت ويژه دنبال مي‌شود.

سرپرست معاونت خدمات مشتركين و درآمد شركت ادامه داد: شركت آبفاي شهرستان خوي با جديت با پديده شوم انشعاب غيرمجاز برخورد خواهد كرد.

وي از شهروندان خواست تا هرگونه تخلف انشعاب آب و فاضلاب را از طريق سامانه (۱۲۲) شركت آب و فاضلاب اطلاع‌رساني كنند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی یک شرکت در شهر ارومیه می باشد

      نظرات