دستاورهای حوزه مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد در  ...

دستاورهای حوزه مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد در ...

دستاورهای حوزه مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد در این دوره بی نظیر است

90 معبر با 33 نام در مشهد

یکی از خبرنگاران موضوع نام‌های تکراری معابر را مطرح کرد که حیدری در پاسخ اظهارکرد: در مشهد 33 نام تکراری در 90 معبر داریم؛ کار مطالعاتی این موضوع انجام شده تا نام‌های مشابه برخی تثبیت شود و برخی دیگر نیز تغییر کند.

وی افزود: این تثبت نام براساس متغیرهایی چون سابقه، عرض و طول معبر، میزان تردد و جمعیت‌پذیری صورت خواهد گرفت؛ امیدواریم شهروندان نیز در این زمینه همکاری لازم را با مدیریت شهری داشته باشند.
ساخت 5 گرمخانه در دستورکار شهرداری مشهد

رئیس شورای شهر مشهد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص ساماندهی کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر، اظهارکرد: ماموریت شهرداری براساس قانون مربوط به حوزه متکدیان است که بر همین اساس این افراد در خانه‌های سبز نگهداری می‌شوند

وی با بیان اینکه در حال حاضر 460 نفر در این مکان‌ها قرنطینه هستند، گفت: مسئولیت جمع‌آوری و ساماندهی کارتن‌خواب‌های معتاد و معتادان متجاهر با نیروی انتظامی و بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر است ولی در عین حال شورای شهر نیز نقش کمک‌کننده ایفا کرده و از ابتدای شورای پنجم تاکنون 7.5 میلیاردتومان اعتبار اختصاص داده‌ایم، امسال هم 3 میلیاردتومان مصوب کرده‌ایم.

حیدری خاطرنشان کرد: در ایام کرونا نیز بی‌تفاوت نبوده‌ایم و 3 تا از سالن‌های خود را در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قراردادیم که 430 نفر در آن قرنطینه هستند؛ 2تا از این سوله‌ها تکمیل شده و در سوله سوم نیز به زودی اسکان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه کارکرد گرم‌خانه‌ها اسکان افراد بی‌سرپناه در فصل زمستان است، گفت: شورای پنجم به این حوزه نگاه بلندمدت دارد و مصوب شده 5 گرمخانه دیگر در 5 نقطه مختلف شهر ساخته شود که یکی از آنها مختص بانوان است.

تحقق سهم 400 میلیاردتومانی شهرداری مشهد از عوارض مالیات بر ارزش افزوده در هاله‌ای از ابهام

سهم شهرداری‌ها از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده محور دیگر این جلسه بود که رئیس شورای شهر مشهد در این خصوص اظهارکرد: متاسفانه بخش‌های اقتصادی فعال نیستند و این عوارض، در قبال فعال بودن بخش‌های اقتصادی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط اقتصادی، سهم 400 میلیاردتومانی شهرداری مشهد از عوارض مالیات بر ارزش افزوده تحقق نمی‌یابد، گفت: امیدواریم زودتر فضای بسته ناشی از کرونا جمع شود و شاهد حضور زائرین و مسافران و گردشگران در مشهد باشیم.

حیدری گفت: سهم شهرداری‌ها با سهم دولت از این عوارض برابر و 4 درصد شده که یکی از ظرفیت‌های خوب ایجاد شده است.

خرید کوهستان پارک از اولویت سال 99 شهرداری خارج شده است

رئیس شورای شهر مشهد در ادامه به سوال خبرنگاری درخصوص کوهستان پارک شادی پاسخ داد و تصریح کرد: این مجموعه در حال حاضر متعلق به بانک دی است.

حیدری با بیان اینکه شورای پنجم برای تملک این مجموعه ورود کردیم تا با قیمتی منصفانه و مناسب آن را خریداری و احیا کنیم، گفت: کوهستان پارک از جمله مکان‌هایی است که سابقه زیادی در ذهنیت مردم دارد ولی با وجود تلاش‌های بسیار، توافقی حاصل نشد.

وی خاطرنشان کرد: خریداری این مجموعه از اولویت های سال 99 مدیریت شهری خارج شده است؛ البته اگر سرمایه‌گذارانی برای خرید آن اقدام نمایند و به توافق برسند، ما هم به آنها کمک می‌کنیم.

حیدری گفت: تاکید شورای شهر و مدیریت شهری بر حفظ کاربری این پارک است و اجازه تغییر کاربری به هیچ وجه داده نخواهد شد.

دریافتی اعضای شورای شهر و شهردار مطابق با ضوابط و مقررات است

یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه میزان دریافتی اعضای شورای شهر و شهردار را در این جلسه مطرح کرد و حیدری در این باره گفت: میزان دریافتی‌ها دقیقا مطابق با قانون و طبق روال قانونی است و این پرداختی‌ها ضوابط و مقررات خاص خود را دارد و دستگاه های نظارتی بر حقوق مدیران شهری کنترل لازم را دارند.

سوال و استیضاح، حق عضو شوراست

یکی از خبرنگاران به موضوع همدلی میان اعضای شورای شهر مشهد اشاره کرد و رئیس شورا در پاسخ گفت: تضارب آراء در نوع مواجهه با پروژه‌ها و نظارت شورا امری طبیعی است و موفقیت شورای شهر نیز گرو همین تضارب آراء است و گاه این مهم شکل فراکسیونی و جریانی به خود میگیرد.

حیدری تاکید کرد: اختلاف نظر بر سر طرح‌ها و لوایح در دوره‌های پیشین شورای شهر نیز وجود داشته ولی این به معنی شکاف و اختلاف بین افراد نیست؛ همه ما دغدغه خدمت به مردم و کار کردن برای شهروندان را داریم و ضمنا در این جهت اعضای شورا نیز باید از حقوق خود چون سوال و استیضاح و ... استفاده کنند.

تاکید اساسی ما بر حفظ بافت های تاریخی قابل نگهداری است

رئیس شورای شهر مشهد پاسخ به سوالی مبنی بر نگهداری بافت¬های تاریخی و میراث فرهنگی در شهر گفت: در خصوص بافت محلات و مناطق شهر آنچه تعیین تکلیف می‌کند طرح‌های تفصیلی است که مطالعات ویژه آنها انجام شده و کاربری‌ها مشخص شده است، اما در بافت پیرامون حرم اتفاقات نامناسبی پیش آمده و متاسفاته سبب از بین رفتن بسیاری از اماکن و خانه های تاریخی در این منطقه شده است؛ البته مشاور جدید منتخب شورای عالی معماری و شهرسازی در حال بازنگری مطالعات است و ما نیز در مدیریت شهری کمک و حمایت می‌کنیم تا طراحی‌های جدید در اسرع وقت انجام شود.

وی افزود: تاکید اساسی ما بر حفظ بافت های تاریخی قابل نگهداری است هرچند شهرداری نیز بخش قابل توجهی از بافت ها و ساختمان های تاریخی در محدوده ثامن را تملک و احیا کرده و در برنامه سال جاری نیز تملک تعداد بیشتری از این منازل در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی در جدیدترین اتفاق این بخش، طرحی در شورا در دست کار کارشناسی است تا بر اساس آن تسهیلاتی برای این موضوع به تما کسانی که منازل و ساختمانهای¬شان به ثبت رسمی میراث فرهنگی رسیده و یا شاخصه های نزدیک به شاخص‌های قابل قبول را دارا می باشند ارائه شود تا از این طریق امکان احیای بیشتر و سریع تر این ساختمان ها به وجود آید؛ این تسهیلات به صورت غذا قرض‌الحسنه برای اقدام مستقیم خود مالک و یا تهاتر زمین یا ملک به ازای ملک مورد نظر در نقاط دیگر شهر قابل انجام است.

حیدری خاطرنشان کرد: به طور کلی توجهی که مدیریت شهری دوره فعلی به حوزه میراث فرهنگی و اماکن تاریخی مشهد داشته در تمام دوره‌های شورای شهر کم‌نظیر است. مثال آن نیز فعالیت ها و اقداماتی که در حوزه شهر تاریخی توس و آرامگاه فردوسی انجام شده؛ تا پیش از روی کار آمدن شورای پنجم وقتی که گردشگران برای بازدید از آرامگاه فردوسی مراجعه می کردند پیش از ورود به با آرامگاه از یک زمین خاکی و تقریباً مخروبه رد می شدند اما در حال حاضر پروژه عظیم جلوخان در سه فاز با هزینه ۳۰ میلیارد تومان به اجرا در آمده و ظاهر بسیار پسندیده ای را به فضای آرامگاه بخشیده است.

وی با تاکید بر ادامه روند پروژه های عمرانی و بازپیرایی توس در سال جدید افزود: در توس چند پروژه برای بافت تاریخی مصوب شده و در اولویت پروژه های عمرانی امسال قرار گرفته است.

ما معتقدیم کارهایی که در این دوره آغاز شده را باید در همین دوره تکمیل کنیم لذا تمام تلاش خود را به کار می بندیم حتی با توجه به محدودیت های موجود، برنامه های خود را درسال جدید در شهر تاریخی توس ادامه دهیم.

وی اضافه کرد: پروژه های مدنظر برای سال جدید می تواند مجموعه اماکن تاریخی توس را به هم مرتبط کرده و فضای جذاب گردشگری در این منطقه ایجاد کند. از این رو امیدواریم کرونا سبب مشکلات حاد اقتصادی برای شهرداری نشود تا بتوانیم در سال جدید این پروژه ها را اجرایی کنیم.

حیدری خاطرنشان کرد: در حال در زمینه بافت های تاریخی مشهد قدری عقب‌ماندگی داریم اما تمام تلاش خود را به کار می‌بریم تا در ۱۶ ماه باقیمانده از عمر شورا اقدامات لازم را در این زمینه به انجام برسانیم.

شهردار منتخب شورا است و باید سیاست‌ها و برنامه‌های شورا را عملیاتی کند

رئیس شورای شهر در توضیح عملکرد شهرداری مشهد گفت: ارزیابی بنده این است که عملکرد شهرداری مشهد دارای نقاط قوت بسیار برجسته¬ای است و موفقیت های چشمگیر آن به¬ویژه در حوزه بودجه و درآمدها بی سابقه است، البته که انتقاد همیشه وجود دارد و نقاط ضعف روشنی در برخی حوزه‌ها دیده می شود و در این خصوص رایزنی ها، سوال ها و پیگیری ها به طور مستمر توسط شورا انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: شهردار منتخب شورا است و باید سیاست‌ها و برنامه‌های شورا را عملیاتی کند، چنان¬چه نقصی در کار شهرداری وجود دارد باید اصلاح و برطرف شود و این روال طبیعی کار نظام شورایی در کشور است.
از نظر بنده به طور کلی مجموعه کاری مدیریت شهری مشهد موفق بوده و از موفق‌ترین مدیریت‌های شهری در کشور محسوب می‌شود. تاکید ما آن¬است در باقی مانده دوره شورا نواقص برطرف شده و برنامه¬های مدنظر شورا به¬طور کامل به انجام برسد.

حیدری تاکید کرد: باید به این نکته دقت داشته باشیم که باید مرزهای تقنین و نظارت از اجرا تفکیک شده و حتماً باید مراقبت کنیم تا به حوزه اجرا ورود نکرده بلکه ظرفیت‌ها را در اختیار شهردار قرار دهیم و نتایج و عملکرد ها را از وی درخواست کنیم. باید در رویکردها، شهردار همسو با شورا باشد اما در حوزه نظارت هیچ تعارفی وجود ندارد و شهرداری موظف است بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌های شورا حرکت کند.

توسعه عدالت محور و متوازن یکی از رویکردهای شورای پنجم است

حیدری در این باب گفت: یکی از رویدادهای شورای پنجم توسعه عدالت محور بوده است از این جهت کارهای اساسی به انجام رسانده‌ایم با این هدف که فاصله حاشیه و متن شهر کاسته شود؛ باید ارتباط بین بخشهای مختلف شهر برقرار شده و پروژه های محرک توسعه در مناطق کم‌برخوردار فعال شود.

برآنیم با بردن سرانه های مختلف به مناطق کم برخوردار ارزش افزوده املاک آنجا افزایش یابد. در این خصوص کارهای عمرانی مختلفی که در مناطق کم برخوردار انجام شده از جمله اجرای بخش عمده ای از پروژه نهضت آسفالت سه میلیون ششصد هزار متر مربعی که در همین مناطق به انجام رسید با همین هدف بود که این مناطق ارتقا یابد. احداث پارک ها و فضاهای اجتماعی و پروژه های بی نظیر مانند استخر گلشن به مرور زمان باعث می‌شود که سطح اجتماعی و رفاه و اقتصاد مناطق ارتقا یابد.

وی اضافه کرد: از طرفی با تعامل با دستگاههای مرتبط مانند آستان قدس و اوقاف در تلاش هستیم تا اسناد مالکیت مردم در این مناطق به سرانجام خوبی برسد تا ارزش املاک این مناطق بالا رفته و دارایی های شهروندان افزایش یابد.
امور مربوط به حوزه خدمات شهری نیز به طور منظم در این مناطق در حال انجام است از جمله در توسعه فضای سبز و پارک که در سه سال گذشته در این مناطق احداث شده برابر با سایر مناطق شهری بوده است.

ساماندهی و حمایت از کارگران ساختمانی

رئیس شورای شهر مشهد در پاسخ به سوالی پیرامون اقدامات حمایتی از کارگران ساختمانی چنین گفت:
در موضوع کارگران ساختمانی اقدام خوبی از جانب شهرداری آغاز شده است که می تواند در صورت حمایت دستگاه های مربوطه سرانجام خوشایندی داشته باشد. یادآوری می کنم در حدود ۵ سال قبل پایگاهی در میدان سلمان از جانب شهرداری برای ثبت اطلاعات کارگران راه اندازی هزینه‌هایی هم از جانب شهرداری انجام شد اما این طرح موفق نبود؛ یک دلیل آن عدم همراهی دستگاه های ذیربط در آن بود و دلیل دیگر عدم استقبال مردم و کارگران.

حیدری خاطرنشان کرد: در طرح جدید ویژه حمایت از کارگران ساختمانی، اجرای چهار پایگاه جدید علاوه بر میدان سلمان و با سازه سبک و کم هزینه در میدان های فردوسی، امام حسین، سید رضی و خلج درنظر گرفته شده و از روز گذشته اجرای آنها آغاز شده است. کارگران ساختمانی در این پایگاه ها ثبت نام می کنند و اطلاعات آنها وارد پایگاه داده ای خواهد شد که سوابق و مهارت های ایشان را در دسترس قرار می دهد. همین امروز هم در پایگاه میدان‌فردوسی ۳۰۰ نفر ثبت نام کرده و آماده به کار هستند.

وی افزود: نکته قابل ملاحظه در این طرح آن است که کارگرانی که تا ساعت هفت و نیم صبح خود را به پایگاه ها معرفی کنند، اطلاعات آنها ثبت و در نوبت اشتغال قرار می‌گیرند اما کارگرانی که از حدود ساعات ظهر و یا بعد از ظهر به پایگاه ها مراجعه می کنند اساساً برای کارکردن نیامده و با ایجاد فضاهای ترحم آمیز به دنبال سوء استفاده از موقعیت هستند که چنین تصاویری در فضاهای مجازی نیز بازتاب های ناخوشایندی داشته است.

رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: با اجرای این پایگاه ها شهروندانی که نیازمند استفاده از کارگران ساختمانی هستند با استفاده از اطلاعات و اطلاع از سابقه و توانایی هر کارگر نسبت به انتخاب نیروهای کاری خود اقدام می کنند. اما سازمان‌های مختلف شهرداری موظف خواهند بود برای کارگران روزمزد مورد نیاز خود از ثبت‎‌نام‎کنندگان در این پایگاه‌‎ها استفاده کنند.

حیدری گفت: باید توجه داشت که موفقیت این طرح نیازمند حضور و اقدام مشترک همه دستگاه هاست. قاعدتاً چنین طرح های اجتماعی در صورتی به سرانجام و نتیجه می رسد که همه دستگاه‌های مرتبط نقش خود را ایفا کند.

وی تصریح کرد: در زمینه دستگاه های مشارکت کننده نیز پس از شناسایی تمام دستگاه های ذیربط و مسئول در این حوزه، تفاهم نامه هایی را تنظیم خواهد شد و توقع داریم معاونت عمرانی استانداری به عنوان ناظر این تفاهم‌نامه‌ها را سریعتر با دستگاه های ذی ربط به امضا برساند تا دستگاه‌ها به ایفای نقش خود را پرداخته و اعتبارات لازم از جانب مدیریت شهری تامین خواهد شد.

فعالیت اعضای شورا در هیات های ورزشی

رئیس شورای شهر مشهد در مورد فعالیت برخی اعضای شورا در هیات های ورزشی استان گفت: از نظر بنده و تمام اعضای شورا، کسانی که در شورا انتخاب میشود باید الویت اصلی فعالیت های خود را به شورا بدهند چراکه منتخب مردم یک شهر هستند و رسالت و وظایف سنگینی برعهده دارند.

حیدری افزود: البته اگر استفاده از ظرفیت ها و توانایی های اعضا بتواند در حوزه های گوناگون از جمله ورزش موثر و مفید واقع شود حضور و فعالیت ایشان در این موارد به ذاته مشکلی نیست ولی با رعایت این شرط که به مسئولیت و وظایف اصلی ایشان آسیبی نرساند.

وی تاکید کرد: فعالیت های غیر از شورا از جمله امور شخصی افراد تلقی می شود اما باید در نظر بگیریم که عضو شورا دارای وجه و شخصیت رسمی و ملی است، ما منتخب مردم هستیم و باید ظرفیت و زمان کاملی را باید برای شورا صرف نماییم.

هزینه های حمل و نقل عمومی

محمدرضا حیدری در خصوص افزایش کرایه های اتوبوس و قطارشهری گفت: در موضوع حمل و نقل درون شهری عمومی با تاکید بر اینکه شبکه حمل و نقل شهری مورد استفاده تمام اقشار جامعه از غنی و ضعیف است باید گفت گاها مطالبی مطرح می شود که قطار شهری و اتوبوس ها تنها توسط قشر ضعیف جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد اما بررسی های اجتماعی و برآوردهای مختلف خلاف این ادعا را ثابت می‌کند.

از طرفی شبکه حمل و نقل شهری به عنوان شبکه ای ارزان قیمت مشغول ارائه خدمات است چنانکه در قطار شهری هزینه جابجایی هر مسافر ۳۰۰۰ تومان و در اتوبوس ها 1500 تومان است که بخش اعظم این هزینه ها توسط مدیریت شهری به صورت یارانه پرداخت می‌شود و کرایه که شهروندان می پردازند بسیار کمتر از این مبالغ است.

وی خاطرنشان کرد: نباید این واقعیت را از نظر دور داشت که شهرداری و مدیریت شهری نهادی غیر دولتی است که باید درآمدهای خود را به طور مستقل تامین کرده و هزینه های شهر را تقبل کند در عین حال باید تا حد ممکن تلاش کند افزایش هزینه ها منطقی و متعادل باشد.

امروز شهرداری در حال تامین ۴۰۰ میلیارد تومان منابع مالی است تا بتواند در بخش اتوبوس و قطار شهری یارانه دهد، اما اگر بیش از این به دنبال یارانه باشیم شرایط شبکه حمل و نقل به سمتی خواهد رفت که دیگر حتی به قشر ضعیف نیز امکان خدمات رسانی وجود نخواهد داشت.

حیدری یادآور شد: در حال حاضر عمر اتوبوس‌های ما بیش از ۸ سال است که استاندارد آن ۵ سال در نظر گرفته شده اگر بیش از این به شبکه حمل و نقل یارانه بدهیم امکان نوسازی و تجهیز ناوگان جدید از بین می رود مگر اینکه بخش‌های دیگر از جمله دولت در این حوزه ورود کرده و سهم نقش خود را ایفا کنند.

بهرحال افزایش کرایه‌ها نامتعارف نیست اما روی طرح‌های مختلف تخفیف در حال مطالعه هستیم ولی باید در نظر گرفت که هزینه های احداث و نگهداری قطار شهری بسیار گزاف و سرسام آور و به نسبت آنها نرخ کرایه ها بسیار مناسب و ارزان است.

دستاورهای حوزه مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد در این دوره بی نظیر است

حیدری در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: نکته ای که می تواند برای تمام شهر و شهروندان امیدوارکننده باشد پیشرفتها و توانمندی شهرداری در حوزه مالی و پشتیبانی است چنانچه بودجه سال ۹۸ شهرداری مشهد ۱۳ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان بود که این رقم در تاریخ مدیریت شهری مشهد بی‌سابقه است. همچنین تحقق درآمدهای نقدی بودجه شهرداری در سال ۹۷ به میزان ۱۵۶ درصد و در سال ۹۸، ۱۲۰ درصد رشد داشته که رکوردی بی نظیر در تاریخ فعالیت شهرداری های کشور قلمداد می شود.

وی افزود: این اقدام نشان تلاش مجدانه و پیگیر همه ارکان شهرداری و شورای شهر بوده و بخش اعظم آن با وصول مطالبات و تهاتر بدهی های شهرداری محقق شده است. این مهم شاخص بسیار عمقی و به مفهوم آن است که شهر، پویایی و توانمندی لازم را برای تامین هزینه های خود داشته و این در حالی است که امروز یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های اساسی شهرداری‌های کشور حوزه مالی و درآمد است.

رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: باید توجه داشت درحالی که در انتهای سال گذشته بسیاری از شهرداری های کوچک و بزرگ کشور در تامین حقوق نیروهای خود معذوریت داشتند شورای شهر مشهد بنا به درخواست شهروندان مصوب کرد برای حمایت از کارگران بخش خدمات شهری از جمله حوزه نظافت، فضای سبز، کارگران فصلی و روزمزد و... مبلغ یک میلیون تومان پاداش به عنوان کمک هزینه ایام کرونا اهدا شود.
از این طریق، ۱۱ میلیارد تومان پاداش مازاد بر حقوق و مزایا به کارگران شهرداری پرداخت شد. چنین اتفاقات مبارکی به دلیل قدرت مالی شهرداری و فضایی است که شورای شهر برای شهرداری ایجاد کرده است.

حیدری افزود: شاخص دیگری که باید مدنظر قرار گیرد پیشرفت شهرداری در موضوع بودجه اقتصادی است. افزایش رقم بودجه اقتصادی به آن معناست که شهرداری در به پای کار آوردن و به خدمت گرفتن بخش خصوصی موفق بوده و توانسته از ظرفیت های تامین منابع مالی در کشور استفاده بهینه ببرد.

حیدری اظهارکرد: تحقق بودجه اقتصادی شهرداری مشهد تا پیش از سال ۹۶ به سقف ۵۵ درصد رسیده بود. این درصد در سال ۹۶ به عدد ۸۲، در ۹۷، ۱۳۳ و در سال ۹۸ تاکنون به ۹۰ درصد رسیده و اگر اقدامات و پیگیری ما در دولت و سازمان برنامه و بودجه به نتیجه برسد رقم سال ۹۸ به ۱۲۰ درصد خواهد رسید.

وی گفت: از نظر من کار بسیار ارزشمند مدیریت شهری مشهد در دوره جدید هم این بوده چرا که اگر در حوزه اقتصادی توانمند باشیم می توانیم در شهر اقدامات بزرگ و کار عمرانی مفید انجام دهیم. وقتی بخش اقتصادی شهرداری قدرتمند باشد امکان ایجاد طرح های حمایتی از کارگران ساختمانی و یا هزینه کردن برای شهر و شهروندان در ایام کرونا مهیا می شود.

حیدری گفت: یادآوری این نکته ضروری است که در ایام قرنطینه، ۱۰ میلیارد تومان ویژه پرسنل شهرداری، ۵ میلیارد تومان ویژه دانشگاه علوم پزشکی و ۱۲ میلیارد تومان جهت تأمین بسته‌های معیشتی در بودجه شهرداری لحاظ شده است و شهرداری پیش‌بینی کرده ۵۰ هزار خانوار از اقشاری که به هر نوعی به شهرداری وابسته هستند از جمله کسبه شب¬بازارها و روز بازارها، رانندگان تاکسیرانی، کارگران مرتبط با پروژه‌های عمران خود و مجموعه های متفاوت که از معضل کرونا آسیب دیده اند از ۵۰ هزار بسته معیشتی شهرداری بهره مند می شوند که منشأ آن توان اقتصادی شهرداری بوده که سرمایه بسیار بزرگ ارزشمندی محسوب می شود.

حیدری خاطرنشان کرد: انکارناپذیر است که تمام حیات شهر وابستگی مستقیم به قدرت اقتصادی شهرداری دارد پس باید تمام دستگاهها و نهادها کمک کنند تا اتفاقات مثبت و مفید در حوزه توانمندی بیشتر شهرداری مشهد روی داده و به اهداف اقتصادی آن دست یابیم. از اینرو همراهی و همکاری بیشتر نهادهای ذیربط و متصدی امر را در تحقق بودجه اقتصادی شهرداری مشهد مطالبه داریم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات