توجه شهرداری مشهد به توسعه فضای سبز و زیبا آفرینی شهری

توجه شهرداری مشهد به توسعه فضای سبز و زیبا آفرینی شهری

توجه شهرداری مشهد به توسعه فضای سبز و زیبا آفرینی شهری

عضو و مدرس گروه مهندسی فضای سبز وعلوم باغبانی دانشگاه فردوسی گفت: توجه شهرداری مشهد به توسعه فضای سبز و زیبا آفرینی شهری بسیار عالی بوده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، بهداد علیزاده با بیان این مطلب اظهار کرد: با تغییر روش طراحی فضای سبز، روش کشت و استفاده از گیاهان مناسب، می‌توانیم فضای سبز زیبایی را ایجاد کنیم که در این راستا شهرداری مشهد در جهت توسعه فضای سبز شهری اقدامات خوبی انجام داده و به زیبایی آفرینی شهر توجه شده است.
وی افزود: گیاهان مورد استفاده در فضای سبز علاوه بر کاهش آلودگی هوا، باید از شاخص‌هایی از جمله غیرمهاجم بودن، نیاز کم آبی، دمای بالا و زیبایی برخوردار باشد.
عضو و مدرس گروه مهندسی فضای سبز وعلوم باغبانی دانشگاه فردوسی بیان کرد: علاوه بر کشت گونه‌های کم آب طلب در فضای سبز باید به آسایش دمایی درختان و گیاهان توجه شود؛ به این معنی که گونه‌های گیاهی استفاده شده در فضای سبز شهری باید بتوانند دمای محیط را کاهش دهند.
علیزاده خاطرنشان کرد: در این راستا باید فضای سبزی را طراحی کنیم تا هر گیاه بتواند وظیفه پوشش خاک و نگهداری را خود برعهده بگیرد.
وی اضافه کرد: برای رسیدن به این کار باید از رویه‌های ترکیبی نوین در توسعه فضای سبز شهری استفاده و آن را مورد توجه قرار دهیم تا بدانیم چه گونه غیربومی در فضای سبز شهری متناسب با اقلیم زیستی شهرمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
غزاله شهیدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات