افتتاح مرکز متمرکز نظارت تصویری و بیسیم سازمان فردوس‌ها در آرامستان  ...

افتتاح مرکز متمرکز نظارت تصویری و بیسیم سازمان فردوس‌ها در آرامستان ...

افتتاح مرکز متمرکز نظارت تصویری و بیسیم سازمان فردوس‌ها در آرامستان بهشت رضا(ع)

با هدف ارتقاء امنیت پایدار و هوشمندسازی پایش تصویری، مرکز متمرکز نظارت تصویری و بیسیم سازمان فردوس‌ها در محل آرامستان بهشت رضا(ع) افتتاح شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید مرتضی نعمتی، مدیرکل حراست شهرداری مشهد در آیین افتتاح این مرکز اظهار کرد: سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد از یک مجموعه صرفا خدماتی در حوزه تغسیل و تکفین اموات به سمت اقدامات فرهنگی، اجتماعی و عمرانی حرکت کرده که این حرکت‌ها در سطح شهر و برای شهروندان اثرگذار بوده است.
وی افزود: در شرایط فعلی کشور و بحران کرونا، به‌دلیل ممنوعیت ورود به آرامستان‌ها گلایه‌هایی از سوی مردم ایجاد شد که این سازمان توانست شرایط را مدیریت کند.
در ادامه حجت الاسلام حسین مهدوی دامغانی، با اشاره به مشکلات ایجاد شده در اجرای این پروژه بیان کرد: وجود فاصله بین ساختمان اداری ستاد، آرامستان بهشت رضا(ع)، آرامستان بهشت رضوان و مرکز اعزام آمبولانس و همچنین نبود زیرساخت‌های ارتباطی از جمله اتصال به شبکه فیبر نوری در خارج از محدوده شهری و نیاز سیستم‌های نظارت تصویری به پهنای باند زیاد برای انتقال تصاویر، بهره‌برداری از این پروژه را با مشکل مواجه کرده بود.
مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد بیان کرد: در این راستا با نصب دو دکل ۴۵ متری در آرامستان بهشت رضا(ع)و بهشت رضوان به منظور رفع مشکلات شبکه ارتباطی، نصب ۱۰۰ دستگاه دوربین و ۹ مانیتور ۶۵ اینچی و تغییرات انجام گرفته در سرورها، ظرفیت ذخیره‌سازی اطلاعات تصویری به ۴۵ روز ارتقاء یافت.
حجت الاسلام مهدوی دامغانی خاطرنشان کرد: بهسازی و تقویت درب‌های ورودی آرامستان و نصب ۱۷۰ قطعه دیواره بتنی خودایستا در اطراف آرامستان بهشت رضا(ع) از دیگر اقدامات انجام شده در راستای تامین امنیت پایدار بوده است.
وی در خصوص هزینه اجرای پروژه گفت: به منظور اجرای سیاست‌های مدنظر حراست سازمان، مبلغ ده میلیارد ریال برای اجرای اقدامات حفاظتی هزینه شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات