حمام قدیمی روستای غریب‌آباد گلستان، چایخانه سنتی می‌شود

حمام قدیمی روستای غریب‌آباد گلستان، چایخانه سنتی می‌شود

http://www.bananews.ir/سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان علی‌آباد کتول گفت: حمام قدیمی روستای غریب‌آباد از روستاهای هدف گردشگری گلستان، پس از مرمت در سال جاری به چایخانه سنتی تبدیل خواهدشد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) "یاسر قندهاری"، افزود: در استان گلستان مناطق گردشگری بکر و زیبایی از جمله گذرگاه‌ها و دره‌ها وجود دارد که به آن ها "دهنه" گفته می‌شود.

وی ادامه داد: این دهنه‌ها بهشت‌های پنهان این استان هستند که از این جمله می‌توان به دهنه محمدآباد در شهرستان علی‌آباد کتول اشاره کرد.

قندهاری تصریح کرد: روستای غریب آباد از جمله روستاهای قابل توجه به لحاظ گردشگری است که مزایایی همچون چشم‌انداز زیبای آن به سمت دره‌ای زیبا، مشرف بودن به امامزاده تاریخی گنو، وجود آب تمیز و کوهستانی و وجود آثار میراث فرهنگی از جمله حمام تاریخی، خانه تاریخی سادات، و... در این روستا منجر به متمایز شدن آن شده است.

وی همچنین با اشاره به قدمت ۱۰۰ ساله حمام قدیمی این روستا، گفت: با مساعدت میراث فرهنگی مقرر شده طی سال جاری این حمام مرمت شود و در همین راستا با هماهنگی بخشداری کمالان این حمام پس از مرمت جهت احداث چایخانه سنتی در اختیار دهیاری غریب آباد قرار خواهد گرفت.

قندهاری در پایان با اشاره به توانمندسازی و درآمدزایی برای عمران و آبادانی روستاها توسط دهیاریها اظهارکرد: احیای بناها و بافتهای روستایی و توسعه فرهنگ این مناطق و همچنین سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری این روستاها، به توسعه صنعت گردشگری کمک خواهد کرد.

    نظرات