پروژه خط انتقال آب سد تبارک به تصفیه خانه این شهرستان کلید خورد

علی عزیزی-قوچان/ مدیر امر منابع آب شهرستان قوچان از آماده سازی و تحویل زمین به پیمانکار پروژه خط انتقال و لوله گذاری آب سد تبارک به تصفیه خانه آب شرب شهرستان قوچان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، سید موسی حسینی جعفر آبادی با اعلام این خبر گفت: مقدمات اولیه آغاز پروژه لوله گذاری 31 کیلومتری انتقال آب سد تبارک به تصفیه خانه با حضور کارشناسان و مدیر پروژه برگزار شد.

وی گفت:  لوله گذاری های جی آر پی و فولادی به قطر 500 میلی متر توسط پیمانکار در این پروژه استفاده خواهد شد.

حسینی جعفر آبادی افزود: کار بازگشایی و تملک نهایی زمین و امور مقدماتی شامل نصب و راه اندازی بیل های مکانیکی و همچنین نصب کانکس و شروع فعالیت حفر مسیرهای علامت گذاری شده از هفته آینده آغاز می شود.

وی در باره اعتبار تخصیص یافته برای بهره برداری و  اجرای طرح خط انتقال 31 کیلومتری سد تبارک تا تصفیه خانه گفت: اعتبار برآورده شده برای اجرای این پروژه 260 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

مدیر امور منابع آب شهرستان قوچان با بیان این که سد تبارک یکی از شاخص ترین واحدهای تاسیسات آبی استان است گفت: تخصیص آب از این سد به حوزه های مختلف  چهار میلیون متر مکعب برای آب شرب شهری،5.1 میلیون متر مکعب برای مصارف کشاورزی، 5.5 میلیون متر مکعب برای حوزه زیست محیطی و 20 میلیون متر مکعب برای بخش صنعت در نظر گرفته شده است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات