«لیلا دودمان»: تراموای هوشمند با دیگر سیستم‌های ناوگان حمل‌ونقل همگام سازی می‌شود

«لیلا دودمان»: تراموای هوشمند با دیگر سیستم‌های ناوگان حمل‌ونقل همگام سازی می‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «لیلا دودمان» با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین جلسه کمیسیون هوشمندسازی و فناوری‌اطلاعات با حضور اعضا، مدیران، کارشناسان و مشاوران شورا و شهرداری به صورت غیر حضوری و با بررسی موضوع پروژه ART، تصریح کرد: سامانه فوق مخفف کلمه Autonomous Rail Rapid Transit به معنای حمل‌ونقل ریلی سریع است که از مهم‌ترین دلایل توجه به آن در کمیسیون هوشمندسازی می‌توان به هوشمند ، خودران و بدون اپراتور بودن آن اشاره کرد.

وی اشغال کمتر زمین، حفاظت محیط زیست، انعطاف پذیری، استفاده کمتر از تجهیزات و ناوگان‌ها را از دیگر مزایای این پروژه عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری مکلف است در پروژه ART از نظر تخصصی مشاوران ITS و IT و همچنین مشاوران کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات بهره گیرد، اظهار داشت: همچنین در پروژه فوق شهرداری ملزم است مطالعه مکان یابی ایستگاه‌ها را مد نظر قرار داده و گزارش آن را در بازه زمانی مشخص به کمیسیون ارائه کند.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز ارتقا نرم‌افزارهای جانبی پروژه ART را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: بر این اساس شهرداری باید نرم‌افزارهای جانبی IOT و سرویس دهی به مسافر را توسعه داده و تمام مراحل قرارداد از طراحی تا بهره برداری را به کمیسیون ارائه کند تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی به دیگر موضوع بررسی شده در این جلسه یعنی گزارش پیشرفت فیزیکی پروژه فیبرنوری با مشارکت ایرانسل و ادامه پروژه از طریق مناقصه و شرکت سرمایه گذاران اشاره داشت وافزود: توجیهات فنی و اقتصادی پروژه فیبر نوری ظرف سه هفته آینده ازسوی شهرداری به کمیسیون ارائه می‌شود.

دودمان با تاکید بر اینکه شهرداری مکلف شده است در محاسبه هزینه‌های مربوط به پروژه فیبر نوری، عبور مسیر فیبر نوری از کانال قطار شهری را مد نظر قرار دهد، بیان داشت: بر همین اساس باید در شهرک‌ها و روستاهای اطراف شهر شیراز مسایل فیبر نوری در نظر گرفته شود.

او یکی از اصلی‌ترین جنبه‌های استفاده از فیبر نوری را بستر ارتباطی حوزه حمل‌ونقل و ترافیک دانست و اضافه کرد: بر همین اساس شهرداری باید اتصالات تقاطعات را در پروژه فیبر نوری مد نظر قرار داده و گزارش آن را حداکثر ظرف مدت تعیین شده در اختیار کمیسیون اختیار بگذارد.

گفتنی است پس از جلسه از پارکینگ هدایت که هوشمند شدن آن در دو فاز یک و دو صورت می‌گیرد بازدید شد، بر این اساس و در مرحله یک از تمامی خودروها عکس گرفته و تعداد ورود هر پلاک، مشخص و نوع پرداختی آن با پارک شهروندی میسر می‌شود. نظارت بر پارکینگ‌ها در فاز 2 اجرایی می‌شود و دلیل انتخاب پارکینگ هدایت ورود و خروج و مکانیزه بودن سیستم و استفاده از IOT خواهد بود که همزمان فاز یک و دو در در این پارکینگ در حال اجرا خواهد بود.

پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات