هویت و واقعیت شیراز را تبیین کنیم

هویت و واقعیت شیراز را تبیین کنیم


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، آیت الله لطف الله دژکام شامگاه دوشنبه در آیین روز شیراز که در محل مسجد جامع وکیل برگزار شد با گرامیداشت این روز افزود: باید در مورد شیراز که محل عشق و علاقه بسیاری از مردم جهان است بیندیشیم و نام شیراز را گرامی بداریم و در زمینه سربلندی و توسعه و بهروزی شیراز و شیرازی‌ها تلاش کنیم.
وی با یادآوری اینکه خداوند متعال در قرآن کریم بعضی شهرها را شهرهای طیب و پاک معرفی کرده است، بیان کرد: شیراز از شهرهایی است که در ذهن هر انسانی که آشنایی با تاریخ جهان دارد یادش زنده می شود،بیانگر پاکی ها، انسانیت، ادب، علم، فرزانگی و فرهیختگی است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: در سال ۱۳۸۱ به پیشنهاد شورای شهر شیراز و با تصویب مجلس شورای اسلامی ۱۵ اردیبهشت روز شیراز نام گرفت و ما در سال های پس از آن شاهد بودیم که در همین ایامی که روز و هفته گرامیداشت شیراز است رهبر معظم انقلاب به شهر و دیار ما آمدند و شیراز و شیرازی ها را گرامی داشتند.
آیت الله دژکام افزود: امروز که بزرگداشت شیراز را در سال ۹۹ گرامی می داریم روز شیراز ۱۸ ساله شده است جا دارد از خودمان به عنوان کسانی که به شیراز علاقه داریم بپرسیم که واقعیت و هویت و ماهیت شیراز به عنوان یک شهر چه شهری و چگونه شهری است؟
امام جمعه شیراز گفت: ممکن است تلاش های زیادی از طرف مدیران شهری در  این زمینه انجام شود اما به نقطه ای که دوست داریم و متناسب با جایگاه شیراز باشد خدای نکرده نرسیده باشیم که جا دارد شورای شهر و پژوهشکده این شهر و مسوولان استانی فارس در این رابطه تلاش بیشتری کنند تا به تبیین هویت و ماهیت شیراز منجر شود.
آیت الله دژکام با بیان اینکه شیراز شهر شعر و شاعران بزرگ است، افزود: برای تبیین هویت و ماهیت شیراز باید به شعر شاعرانی غیرشیرازی که به شیراز آمدند و این شهر را توصیف کردند مراحعه کنیم.
وی ادامه داد: نکته دیگر تامل در مجموعه سخنانی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به شیراز خیلی متواضعانه در مورد شیراز مطرح کردند و فرمودند شیراز مشهورتر از آن است که نیاز باشد بی خودی از آن تعریف کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: رهبر معظم انقلاب شیراز را دیار علم و هنر و فرزانگی، شهر ایمان عمیق دینی، شهر فناوری،تحقیق و نوآوری، شهر جهاد و شهادت و شهر ادب و شهر سعدی و حافظ دانستند.
آیت الله دژکام بیان کرد: بیاییم شیراز را در چارچوبی که هر کس به سراغ ما بیاید از ما به عنوان خادمان شیراز طلب می کند که آن جلوه ها را به او نشان دهیم بازنگری کنیم.
وی ادامه داد: مسلما شیراز باید به عنوان یکی از شهرهای بزرگ جهان اسلام جلوه گری کند ، شیراز شهری با ماهیت اسلامی و حرم سوم اهل بیت و مرکز هنر، ادب، زیبایی، زیبایی پسندی، عشق و صفا است.
امام جمعه شیراز گفت: امیدوارم باز هم شیراز را بیشتر و بهتر بشناسیم و در آستانه ظهور امام زمان(عج) شیرازی که می خواهد سربازان امام زمان(عج) را تربیت کند، شیراز را چنان بسازیم که امام زمان (عج) از ما خشنود باشد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات