پیشگیری و بازدارندگی، بهترین راه مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز

پیشگیری و بازدارندگی، بهترین راه مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز

به گزارش شهریار، فریدون بابایی اقدم در جلسه کمیسیون شهرسازی با بیان اینکه بزرگترین خدمت ما به شهر جلوگیری از زایش جدید ساختمان است، اظهار داشت: به عنوان سیاستگذار شهر به دنبال اقداماتی هستیم که مشکلات شهر افزایش نیابد.
او با بیان اینکه باید در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز عملیاتی تر اقدام کنیم، افزود:  تا به امروز از فعالیت خود نتیجه ای نگرفته‌ایم ولی برای اصلاح این روند تغییر در ساختار سازمانی شهرداری و ادغام چند معاونت، ایجاد پلیس ساختمان، شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات ساختمانی و...  را پیشنهاد کرده‌ایم.
بابایی اقدم ادامه داد: تلاش اصلی ما باید بازدارندگی ساخت و ساز غیرمجاز باشد و در این بین بحث عدم ارائه خدمات نمی‌تواند زیاد مؤثر باشد چرا که افراد بی‌بضاعت متوسل به برخی نهادها یا خود شورا می‌شوند.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز بر لزوم  ایجاد کمیته انضباطی اشاره کرد و افزود: تا کنون گزارشی در ارتباط با کم‌کاری افراد در حوزه ساخت و ساز ندیده ام در حالی که نباید اجازه دهیم چهره  شهرداری با اقدامات ناپسند چند نفر خدشه‌دار شود.
او در پایان  برگزاری جلسات مشترک با نهادهای مختلفی همچون دستگاه قضایی، تدوین اقدامات شهرداری در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز و ارسال به شورای شهر و... را به عنوان پیشنهاداتی در این خصوص ارائه کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات