تأمین آب شرب با کیفیت همه شهروندان اولویت وزارت نیروست

تأمین آب شرب با کیفیت همه شهروندان اولویت وزارت نیروست

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی با شاره به اولویت وزارت نیرو در خصوص تأمین آب شرب با کیفیت همه شهروندان گفت: هدف از اجرای پروژه آبرسانی به شهر جدید امیرکبیر تأمین آب شرب و بهداشتی سالم برای شهروندان این شهر است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، مهندس عزت اله آمره ای  صبح امروز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری  از پروژه آبرسانی به شهر جدید امیرکبیر که با حضور وزیر نیرو در چارچوب سومین هفته از پویش # هرهفته_الف_ب_ایران به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: آبرسانی به شهر جدید امیرکبیر یکی از پروژه های مهم و تآثیرگذار در ایجاد و توسعه این شهر جدید است.

وی با اشاره به اینکه تأمین آب شرب با کیفیت شهروندان شهری و روستایی جزو اولویت های وزارت نیروست افزود: این پروژه قابلیت تأمین آب 18000 نفر جمعیت این شهر تا افق سال 1410 را دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: در مجموع برای این پروژه 65 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و با اجرای آن اشتغالزایی برای 15 نفر به صورت مستقیم و 15 نفر به صورت غیر مستقیم فراهم می شود.

وی افزود: جانمایی، حفر و تجهیز یک حلقه چاه با عمق 100 متر، تهیه و اجرای خط انتقال آب به طول 9.2 کیلومتر با لوله هایی از جنس GRP در اقطار 250 و300 میلیمتر، احداث یک باب مخزن ذخیره آب پاک به حجم 500 متر مکعب از جنس بتن آرمه ، احداث 2 باب ایستگاه پمپاژ سرچاهی و بین راهی  و اجرای خط انتقال برق به طول 920 متر از اقدامات انجام شده در این پروژه است.

مهندس آمره ای با اشاره به اینکه با انجام این پروژه به میزان 90 مترمکعب در ساعت تأمین آب شرب و بهداشتی سالم برای شهروندان شهر جدید امیرکبیر تأمین و انتقال می یابد خاطر نشان کرد: امیدواریم با افتتاح و بهره برداری از این پروژه مشکل آب شرب شهروندان شهر جدید امیرکبیر مرتفع گردد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات