۴۲۳ میلیون متر مکعب آب سفیدرود وارد کانال های آبیاری شالیزارهای...

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: از ۲۶ اسفندماه تا کنون ؛ ۴۲۳ میلیون متر مکعب آب از سد سفید رود از طریق کانال ها وارد شالیزارهای تحت شبکه آبیاری این سد شده است .

وحید خرمی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۷۲ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزارهای استان از طریق کانال های چپ و راست سنگر و کانال آب بر فومنات آبیاری می شوند که تا کنون ۴۲۳ میلیون متر مکعب آب از سد سفید رود از طریق کانال ها وارد شالیزاری تحت شبکه آبیاری سفید رود شده است .

وی با اشاره به حجم ذخیره مخزن سد سفید رود طی روز جاری تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیارد و ۱۰۴ میلیون متر مکعب حجم ذخیره  سد سفید رود است که متوسط دبی ورودی به مخزن سد سفید رود ۳۶۴ متر مکعب برثانیه و متوسط دبی خروجی آن ۳۷۰ متر مکعب بر ثانیه  طی امروز ( سه شنبه)  می باشد.

وی  با  بیان  اینکه توزیع آب در کانال های آبیاری شبکه سفید رود تا پایان نشاء بدون نوبت بندی انجام خواهد شد، از کشاورزان خواست تا با توجه به فرصت باقی مانده تقویم زراعی کشاورزان هر چه سریعتر نسبت به نشاء ( کشت برنج )اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر سد سفید رود سر ریز است، اظهار کرد: رودخانه سفیدرود پر آب است و شبکه های آبیاری آبگذاری کامل شده است ؛ از این رو ،  مردم از نزدیک شدن به حرائم رودخانه ها و کانال های آبیاری خود داری کنند ؛ چرا که ، در صورت بروز حادثه ای ناخوشایند بدلیل پر آب بودن کانال ها و رودخانه ها امدادرسانی ها دشوار می شود.

سد مخزنی سفیدرود بر روی رودخانه سفیدرود و در پایین دست محل تلاقی دو رودخانه قزل اوزن و شاهرود، در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل احداث شده و  بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است .

در حال حاضر آب کشاورزی مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای استان از سد سفیدرود  تامین می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گیلان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گیلان

    شركت آب منطقه‌ای گیلان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات