تولید 880 مگاوات ساعت برق از نیروگاه‌های خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد

تولید 880 مگاوات ساعت برق از نیروگاه‌های خورشیدی در کهگیلویه و بویراحمد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "داود راهزادی" با بیان این مطلب گفت: 39 نیروگاه خورشیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد با تولید 880 مگاوات ساعت برق در این استان هم اکنون فعال هستند.
وی با بیان اینکه خرید برق تولیدی تمامی این نیروگاه‌ها به‌صورت تضمینی انجام می‌گیرد، اظهار داشت: ظرفیت تولیدی این نیروگاه‌ها از پنج تا 25 کیلووات است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از 39 نیروگاه خورشیدی در این استان، 28 نیروگاه در شهرستان بویراحمد، چهار نیروگاه در شهرستان بهمئی، 2 نیروگاه در شهرستان چُرام، 2 نیروگاه در شهرستان گچساران، 2 نیروگاه در شهرستان دنا و یک نیروگاه در شهرستان کهگیلویه فعال است.

درخواست برای احداث 24 نیروگاه خورشیدی جدید در استان
راهزادی از درخواست احداث 24 نیروگاه خورشیدی جدید توسط بخش خصوصی در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد با ظرفیت 29 مگاوات خبر داد و گفت: از 24 سرمایه‌گذار جدید بخش خصوصی جهت احداث نیروگاه خورشیدی در این استان، 13 نیروگاه در شهرستان بهمئی، چهار نیروگاه در شهرستان باشت، چهار نیروگاه در شهرستان گچساران، 2 نیروگاه در شهرستان دنا و یک نیروگاه در شهرستان بویراحمد در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، ظرفیت درخواستی متقاضیان بخش خصوصی برای راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در این استان را از شش مگاوات تا 100 کیلووات عنوان و اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق استان آمادگی کامل برای همراهی و همکاری بخش خصوصی در این ارتباط را دارد.
وی از بخش خصوصی خواست قبل از هرگونه اقدام جهت احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد، با کارشناسان شرکت توزیع برق این استان مشورت‌های لازم را انجام داده تا از لحاظ فنی در ادامه مسیر با مشکلات احتمالی مواجه نشوند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات