سد مخزنی سیاهو سربیشه و آبرسانی به درمیان خراسان جنوبی به‌بهره‌برداری می‌رسد

سد مخزنی سیاهو سربیشه و آبرسانی به درمیان خراسان جنوبی به‌بهره‌برداری می‌رسد

به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، "حسین امامی" با اشاره به احداث سد مخزنی سیاهو سربیشه گفت: این پروژه که از سال 1384 آغاز شده، اکنون به مرحله آبگیری رسیده و بخشی از سیلاب‌های فصل زمستان در این سد مهار شده و به زودی در قالب پویش#هرهفته_الف_ب_ایران، بهره‌برداری و افتتاح رسمی آن انجام خواهد شد.
وی اظهار داشت: این سد با ظرفیت 17 میلیون متر مکعب و با اعتباری بالغ بر 740 میلیارد ریال به منظور مهار، کنترل و ذخیره سازی جریان پایه و سیلاب‌های فصلی و تنظیم آن برای توسعه دامپروري منطقه و ايجاد اشتغال پايدار، اجرا شده است.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: از دیگر پروژه‌هایی که در حوزه تأمین آب سالم و پایدار انجام شده است، اجرای پروژه تامین آب درمیان و همچنین روستاهای اطراف با جمعیتی بالغ بر 14 هزار نفر است که با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال، همزمان با افتتاح سد سیاهو به بهره‌برداری خواهد رسید.
امامی با اشاره به بازخورد مطلوب اجرای پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، اظهار داشت: با بهره‌برداری از پروژه‌های متعدد در قالب این پویش در سطح کشور، انجام این پویش موجب افزایش امید و اعتماد اجتماعی در مسیر آگاه سازی مردم نسبت به دستاوردهای صنعت آب و برق و تبیین مطلوب خدمات دولت در این عرصه شده است.
وی افزود: در شرایط شدیدترین تحریم‌های اقتصادی این پویش همچنان پویا و فعال بوده و افتخاری دیگر را در کارنامه درخشان وزارت نیرو به ثبت رسانده است.
امامی با تاکید بر ادامه این پویش در سال جاری خاطرنشان کرد: باید آحاد جامعه بدانند عزم و اراده خدمتگزاران آنان، توسعه و آبادانی کشور در هر شرایطی است.
وی ادامه داد: در اجرای پروژه‌های عمرانی با وجود همه تنگناهای مالی اقدامات خوبی انجام پذیرفته و از آن جمله می‌توان به انتقال آب از محمد شهر به بیرجند اشاره کرد که نقش مهمی در پایداری آب این شهر تا افق 1405 دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات