شهردار اصفهان روز شیراز را به شهردار شیراز و شیرازی ها تبریک گفت

شهردار اصفهان روز شیراز را به شهردار شیراز و شیرازی ها تبریک گفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، در پیام قدرت الله نوروزی به حیدر اسکندرپور آمده است:

«روز شیراز دوست داشتنی، شهر شعر و شور را صمیمانه تبریک می گویم. اگرچه این روزها، اردیبهشت زیبای شیراز هم مانند حال و هوای اردیبهشتی اصفهان، خالی از حضور هرساله گردشگران و مسافران است، اما روز شیراز و هفته فرهنگی اصفهان، هر دو در اردیبهشت ماه، بهانه‌ای است تا دوستداران این شهرهای تاریخی، میراثی و گردشگری بار دیگر پاسدار هویت‌های فرهنگی شهرهای ایران عزیز باشند و به این بهانه، از مشاهیر و داشته‌های این شهرها، حال و هوای امروز و برنامه‌های فردایشان، بیشتر بدانند، بگویند و بشنوند؛ نیک می‌دانیم که اشتراکات فراوان و متعدد دو شهر اصفهان و شیراز از جمله وجود مکاتب هنری، معماری و خوشنویسی، پایتختی دو شهر در دوران‌های متعدد، عضویت این دو شهر در مجمع جهانی ICCN (شبکه همکاری بین شهری میراث فرهنگی ناملموس) از مشترکات اصفهان و شیراز است.
همین اشتراکات هویتی و فرهنگی است که حضور مشترک این دو شهر در مثلث گردشگری ایران در کنار شهر تاریخی یزد را سرمنشا اتفاقات و رخدادهای گردشگری بر مبنای هم افزایی و تعامل شهرها قرار داده است.
بی صبرانه منتظر روزهایی هستیم که کرونا سایه از صنعت گردشگری بردارد و دوباره روزهای پربار از حضور گردشگران داخلی و خارجی را در شهرهای اصفهان و شیراز شاهد باشیم. برای سلامتی شهروندان دوست داشتنی شیراز و استان فارس، در این ایام آرزوی سلامتی داشته و به قول حافظ شیرازی " خوشا شیراز و وضع بی مثالش؛ خداوندا نگه دار از زوالش" را برای این دیار و مردمش، آرزومندیم.»

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات