رئیس کمیسیون سلامت، شورای شهر شیراز خبر داد:  اجرای سند توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی

رئیس کمیسیون سلامت، شورای شهر شیراز خبر داد: اجرای سند توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «علی ناصری» با اشاره به بررسی دستورالعمل اجرایی بندهای ۱۸ ، ۱۹ ، ۲۰ و ۲۱ ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران در جلسات یکصد و هجده و یکصد و نوزده این کمیسیون بر موارد اصلاحی مورد تائید کمیسیون تاکید و تصریح کرد: در اجرای سند توانمندسازی و ساماندهی سکونت‌گاه­های غیررسمی و برنامه‌ها و تکالیف مربوط به این سکونت گاه­ها، شهرداری مکلف شد این سند را اجرا و گزارش موارد مرتبط با آسیب­های اجتماعی را به دستگاه‌های اجرایی ذیربط و شورای اسلامی شهر ارائه کند.

وی اظهار داشت: شهرداری باید به منظور حفظ سلامت و جان افراد بی سرپناه از جمله معتادین­ متجاهر و کارتن­ خواب‌ها در طول سال و به ویژه در فصل سرما و بارندگی، مکان­هایی را با استانداردهای لازم جهت اقامت شبانه آنها، حداکثر ظرف سه ماه در نظر گرفته و مراتب را به شورای اسلامی شهر و دستگاه‌های اجرایی ذیربط برساند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز، شهرداری را موظف دانست لایحه کاهش عوارض مراکز نگهداری بیماران روانی در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها را نیز ظرف مدت یک ماه با رعایت مقررات بالادستی به شورا ارائه کند.

ناصری تاکید کرد: در راستای پیشگیری­های اولیه ، ثانویه و ثالثیه از بیماری­ها و یا اختلال­های روانی با همکاری دانشگاه‌های علوم­ پزشکی شیراز و سایر دانشگاه­های وابسته به وزارت علوم­، تحقیقات و فن­آوری، دانشگاه‌های آزاد اسلامی و ادارات بهزیستی و ورزش و جوانان شهرستان شیراز و سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره استان، زمینه آموزش مهارت­های زندگی به شهروندان فراهم می‌شود.

وی در ادامه شهرداری را موظف دانست با هماهنگی مراجع ذیصلاح، زمینه ایجاد مجامع خیرین ارتقاء سلامت و بهداشت شهر با همکاری نهادهای مدنی مرتبط با قوانین موضوعه را به منظور هدایت کمک­های مردمی در امر ارتقای سلامت و بهداشت فراهم کند.

گفتنی است در پایان این جلسه مقرر شد در اصلاح یکی از بندهای عنوان شده ماده ۸۰ پرسنل عملیاتی آتش­ نشانی در جهت مداخله در بحران خودکشی آموزش‌های لازم را ببینند.

پایان خبر /

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات