تغییر رویکرد از مسکن به گردشگری برای رونق اقتصاد  ...

تغییر رویکرد از مسکن به گردشگری برای رونق اقتصاد ...

تغییر رویکرد از مسکن به گردشگری برای رونق اقتصاد شهری ضروری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، سید سعید ملک الساداتی در نشست ویدئوکنفرانس بررسی راهکارهای رونق اقتصادی با رئیس کمیسیون اقتصادی شورای هر مشهد ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به شرایط فعلی و رکود سنگین بر اقتصاد کشور، شهرداری باید در ایجاد پروژه های پیشران اقتصادی که فراتر از بخش مسکن باشد اقدام کند. موضوع  گردشگری بر اساس اسناد بالادستی یک حوزه پیشران تلقی می شود اما تاکنون بخش دولتی و عمومی چندان در این مقوله فعال نبوده و بیشتر توسط بخش خصوصی توسعه یافته است.

وی با اذعان به اینکه اقدامات مناسبی توسط معاونت اقتصادی در موضوع توسعه ناحیه ای شهر و رونق اقتصاد در حال انجام است، گفت: مدیریت شهری به درستی درپی آن است تا نقش خود را به عنوان متولی اقتصادی شهر بالا ببرد.

وی تاکید کرد: مدیریت فعلی به مقوله سرمایه گذاری نگاه متفاوتی دارد. در گذشته در شهر مشهد پروژه های عظیم با سرمایه های ملی راه اندازی شده بود اما اختلافات مختلف سبب زمینگیرشدن پروژه ها و عواقب ناخوشایند از جمله افزایش نرخ ملک بود. در مشهد امروز فعالیت های اقتصادی همچنان نسبت به کشور رونق بهتری دارد و به ویژه در مسکن تولید همچنان ادامه دارد که از ثمرات اقدامات حوزه اقتصادی مدیریت شهری است.
آغاز رونق مشهد از تابستان
معاون اقتصادی شهرداری مشهد نیز در این نشست با بیان اینکه در اجرای طرح های عظیم اولین کار چشم انداز آینده و ریل گذاری و نهادسازی است، گفت: از جمله اقدامات ما برای ایجاد زیرساخت های توسعه راه اندازی واحدهای مدیریت توسعه خدمات و مدیریت دارایی بوده که متولی اقتصاد فضا و بهره برداری از قدرت اقتصاد شهر هستند.

اژدر اژدری ادامه داد: برای دست یابی به وضع مطلوب اقتصادی اقداماتی آغاز شده و در چند ماه آینده آثار و نتایج آن دیده خواهد شد.
وی تاکید کرد: باید واقع‌بینی بالایی داشته باشیم. با وجود رکود شدید موضوعاتی مانند گردشگری افت زیادی داشته اما باید شهر آماده باشد تا به محض ایجاد فضا از فرصت‌ها استفاده کنیم. ازاین رو در حال برنامه ریزی هستیم تا در تابستان نشانه‌هایی از رونق اقتصادی در حوزه خدمات داشته باشیم.

وی با اشاره به آمار بالای تراکنش های بانکی استان که زمینه ساز تولید بحران شده است، گفت: از برنامه های مورد تاکید و پیگیری ما جذب سرمایه گذاری های خارج از استان و بازگرداندن سرمایه شهروندان مشهدی به شهر برای افزایش ضریب کیفی سرمایه گذاری و کمک به توسعه فعالیت ها است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات