15 هکتار از اراضی بستر رودخانه مهریان در یاسوج رفع‌تصرف شد

15 هکتار از اراضی بستر رودخانه مهریان در یاسوج رفع‌تصرف شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی داودی‌مهر" در این رابطه اظهار داشت: در این عملیات که به طول حدود 6 کیلومتر از مسیر این رودخانه (حد فاصل منطقه دوآب تا ابتدای پل مهریان) صورت گرفت، 15 هکتار از اراضی بستر رودخانه رفع تصرف شد.
وی با اشاره به وجود 32 باغ، ویلا و تالار پذیرایی در مسیر این رودخانه حد فاصل منطقه دوآب تا ابتدای پل مهریان افزود: ضروری است که مالکان باغ‌ها و زمین‌های اطراف این رودخانه، جهت انجام هرگونه طرح گردشگری، ویلاسازی و ... استعلام لازم را از آب منطقه‌ای دریافت کنند تا با مشکلات بعدی مواجه نشوند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تجاوز به بستر رودخانه‌ها، باعث می شود، خسارت حاصل از سیلاب افزایش یابد، گفت: این کار سبب کاهش عرض رودخانه شده و به دنبال آن سیلاب از مسیر اصلی خارج و خسارات زیادی به اراضی همجوار وارد می‌کند.
داودی‌مهر با تقدیر از مجموعه قضایی و نیروی انتظامی استان به‌دلیل صدور به موقع احکام قضایی و همچنین تامین امنیت در راستای صیانت از حقوق بیت‌المال، گفت: شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد، بر اساس وظایف ذاتی خود نسبت به حفاظت و صیانت از منابع آبی استان، مطابق قوانین حاکم بر منابع آبی به‌ویژه قانون توزیع عادلانه آب و دستورالعمل‌های مربوط به طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب با متخلفان و متصرفان به بستر و حریم رودخانه‌ها، با قاطعیت برخورد می‌کند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات