برای نخستین بار در کشور؛ بانک اطلاعات مکانی و تصویری سیما و منظر شیراز تهیه می‌شود

برای نخستین بار در کشور؛ بانک اطلاعات مکانی و تصویری سیما و منظر شیراز تهیه می‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «لیلا دودمان» با اشاره به موضوع بیست و پنجمین جلسه این کمیسیون که به صورت ویدئوکنفرانس و غیر حضوری تشکیل شد، گفت: بانک اطلاعات آماری زیباسازی شیراز در حوزه‌های مبلمان شهری، احجام، المان‌ها، مجسمه ها، نقاشی های دیواری، مونومنت ها و سایر اموری که در حوزه زیباسازی و سیما و منظر شهری قابلیت بارگزاری و ردیابی جغرافیایی دارد در حال تدوین و اجرایی شدن است.

وی اضافه کرد: از آنجا که تابلوهای تبلیغاتی نیز از جمله سازه‌هایی هستند که هم در بخش درآمدی و هم در زیبایی شهر نقش و جایگاه مهمی دارند مقرر شده است بیلبوردهای تبلیغاتی، استندها، استرابوردها و سایز اقلام تبلیغاتی در لایه‌ای مجزا در سامانه تبیین شوند تا پایش پروسه قراردادی آنها و نوع شرکت‌های تبلیغاتی طرف قرارداد قابل رصد باشد.

او ادامه داد: از سوی دیگر کلیه ایستگاه‌های اتوبوس، پل‌های هوایی و احجام موجود در مبلمان شهری نیز قابلیت بارگزاری در لایه مخصوص به خود در این سامانه را خواهد داشت.

رییس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه ایده و کلیه امور مطالعاتی و طراحی این پروژه توسط تیمی از جوانان اندیشمند شهر شیراز در حال انجام است، اظهار داشت: هوشمندسازی در همه امور بویژه حوزه مدیریت شهری امر محتومی است که ضرورت دارد هرچه سریعتر انجام و از دانش بومی در اجرای آن استفاده شود چرا که ماندگاری و اثرگذاری آن بیشتر و تبعات مثبت آن در کاهش هزینه‌ها و برنامه ریزی جامع تر نمود بیشتری خواهد داشت.

دودمان با تاکید بر اینکه مطالعات طرح انجام شده و برخی امور زیباسازی به صورت پایلوت بارگزاری شده است، بیان داشت: به جهت نیاز به رعایت استاندارهای لازم و اصول مورد نظر، سازمان فاوا به عنوان متولی فراهم آوردن زیرساخت‌های شهر هوشمند تا زمان تعیین جلسات هماهنگی نهایی، مراحل اجرایی را برگزار و طرح را به مرحله بهره برداری می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه شهروند امروز هوشمندتر است به همین دلیل انتظار دارد سیستم‌های خدماتی به هوشمندی لازم برسد و از این رو مديريت شهري نیز ناگریز است به این سمت و سو حرکت کند، گفت: تكنولوژي و فناوري‌هاي اطلاعاتي جهان را به مسيری برگشت ناپذیر سوق داده است.

او با تاکید بر اینکه در دو سال گذشته اتفاقات خوبی از سوی شورا و شهرداری در این حوزه آغاز شده است، تصریح کرد: کمیسیون هوشمندسازی در مدت زمان کوتاه از عمر خود تلاش زیادی در این راستا انجام داده و تا پایان سال برنامه‌های متعددی به منظور هوشمندسازی سیستم‌های خدماتی و رفاهی شهرداری شیراز در دستور کار قرار خواهد داد.

پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات