در بدنه سیستم شور و نشاط برای رفع مشکلات وجود دارد

در بدنه سیستم شور و نشاط برای رفع مشکلات وجود دارد

در بدنه سیستم شور و نشاط برای رفع مشکلات وجود دارد

رییس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ های قیمتی ایران گفت: برگزاری چنین جلساتی نشان‌دهنده شور و نشاط در بدنه سیستم است و احتمالا در مقام‌های بالاتر از این سیستم، مشکلات اداری وجود دارد که باید حل شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدجواد پیش بین درحاشیه جلسه بررسی چالش‌های صنعت طلا و جواهر راه حل آن‌ به کمک معین اقتصادی مشهد اظهار کرد: همیشه اعتقاد داریم که باید برای خانواده خود کاری کنیم، اما طبق نظر بنده واجب النفقه‌های ما به تعداد تمام فرزندان این مملکت هستند، درست است که باید هزینه خانواده را بدهیم اما باید از فکر، ایده و تجربه خود در جهت پیشبرد کارهای کشور استفاده کنیم تا جوانان از آن بهره‌مند و از تخصص ما استفاده کنند.
وی افزود: این جلسات نشان‌دهنده شور و نشاط در بدنه سیستم است و احتمالا در مقام‌های بالاتر از این سیستم، مشکلات اداری وجود دارد که باید حل شود.
رییس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی ایران بیان کرد: یکی از نقاط فشار ما در خوشه صنعتی جواهرات مشهد، بحث طراحی است، از سال ۱۳۸۶ روی این قضیه کار و فرهنگ سازی شده تا اینکه امروز شاهد آموزشگاه‌هایی هستیم که مشغول کار طراحی هستند، همچنین آکادمی آموزش طراحی در مشهد فعال شده و تعداد زیادی از افراد در این مراکز مشغول آموزش هستند.
پیش‌بین با اشاره به کمبود طراح جواهرات خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر بالغ بر ۴۰۰ نفر تحت آموزش قرار گرفته‌اند که در دوسال اخیر، تمام افراد آموزش‌دیده مشغول به کار شده‌اند. این موضوع نشان‌دهنده نقطه عطف طراحی است و مشخص است بدنه تولید ما قصد برگشت به فضای سنتی را ندارد، گرچه این فضا هم در جایگاه خود اهمیت دارد اما باید رقابت صادراتی، با افزایش کیفیت تولیدات و با هدف رقابت در منطقه و دنیا وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: تولیدات ما با بهترین تولیدات کشورهای اروپا و تایلند از نظر کیفی در حال رقابت است اما فضای داخلی، فضای محدود مصرف است. همچنین باید به این موضوع توجه کرد که زیورآلات مانند مایحتاج روزانه برای مردم ضروری نیست بنابراین یکی از معضلات این صنعت، بحث جلب مشتری است که باید با افزایش کیفیت این معضل را برطرف کنیم.
رییس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ های قیمتی ایران گفت: این صنعت علی‌رغم مزیت‌های نسبی اقتصادی از جمله سرانه سرمایه‌گذاری پایین، فضای کم، عدم نیاز به زیرساخت‌هایی مانند انرژی، ارزش افزوده حدود ۳۰۰ تا ۷۰۰درصد و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی بسیار زیاد، نیاز به توجه دوچندان دارد که امیدواریم با این جلسات حداقل در محدوده کار خود موثر باشیم.
پیش‌بین تصریح کرد: بحث قاچاق و همچنین قوانین دست و پاگیر از جمله مشکلات این صنعت است و به عقیده من یک کالای تولیدی مانند بسیاری از جاهای دنیا باید بتواند بدون هیچ محدودیتی از کشور خارج شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات