4 سد مخزنی استان لرستان سرریز کرد

4 سد مخزنی استان لرستان سرریز کرد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا میرزایی" در حاشیه بازدید از سد حوضیان الیگودرز اظهار داشت: بر اساس آمار اداره کل هواشناسی استان لرستان میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی ۹۹-۹۸ تاکنون معادل ۵۷۴ میلی‌متر بوده که نسبت به میانگین آمار تجمعی بلندمدت حدود ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی افزود: با توجه به بارش‌های مناسبی که در سال آبی جاری صورت گرفته، از تعداد ۶ سد در حال بهره‌برداری استان لرستان ۴ سد شامل کزنار، خان‌آباد، حوضیان الیگودرز و سد هاله کوهدشت سرریز شده‌اند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: سد حوضیان الیگودرز با حجم مخزن ۳۲ میلیون مترمکعب و با اهداف کشاورزی و صنعت در روز جمعه دوازدهم اردیبهشت سال جاری با ذخیره نزولات بهاری سرریز کرد.
وی اظهار کرد: هدف از اجرای این سد، تامین آب حدود ۳ هزار هکتار از اراضی دیم منطقه است که شبکه آبیاری و زهکشی یک و دو آن ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از مساحت ۳ هزار هکتاری شبکه حدود ۵۰۰ هکتار شبکه سه و چهار آن توسط سازمان جهاد کشاورزی نیز اجرا شده که به علت محدودیت‌های اعتباری روند شبکه آن کند است که در سال جهش تولید، نیازمند توجه ویژه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جهت تکمیل شبکه و بهره‌برداری از این پروژه مهم است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات