4 طرح انتقال و فوق توزیع کرمان تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

4 طرح انتقال و فوق توزیع کرمان تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حمیدرضا حبیبی" اظهار داشت: استان کرمان بعنوان پهناورترین استان کشور در صنعت برق با چالش‌های متعددی از جمله افت ولتاژ در پست‌های حوزه جنوب استان، طولانی بودن شبکه های توزیع، بالا بودن بار ترانس های برخی پست‌ها از جمله پست‌های موجود در شهرستان‌های عنبرآباد و کهنوج، بالا بودن برخی خطوط انتقال، عدم ارتباط شبکه 400 کیلوولت در ناحیه جنوبشرق، رشد سریع صنایع خصوصاً مس و فولاد، افزایش مصرف در بخش کشاورزی و . . . روبرو است، بنابراین شرکت برق منطقه‌ای کرمان در راستای بهبود شرایط شبکه استان طرح‌های متعددی در حوزه تولید و انتقال طراحی کرده و پروژه هایی را نیز در دست اجرا دارد.
وی افزود: در این رابطه خط انتقال 400 کیلوولت کهنوج، جیرفت به طول 89 کیلومتر و با اعتبار 500 هزار میلیون ريال در حال اجراست که با بهره برداری این خط رینگ 400 کیلوولت جنوبشرق نیز تکمیل می‌شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمان ادامه داد: پست 400.132 کیلوولت جیرفت با ظرفیت 320 مگاولت آمپر با اعتبار 1.547 میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی 90 درصد، بخش 400 کیلوولت پست نیروگاه شوباد کهنوج با ظرفیت 400.230 کیلوولت با اعتبار 1.344 ريال و پیشرفت فیزیکی 96 درصد، احداث فیدر 400 کیلوولت در پست نیروگاه کرمان با اعتبار 26 میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های در دست اجرای این شرکت است.
حبیبی اظهار داشت: این طرح‌ها در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در حال تکمیل بوده تا در تابستان امسال برق‌دار شوند و بخش زیادی از مشکلات شبکه استان و جنوبشرق را برطرف کنند.
وی گفت: همچنین هفت طرح با اعتبار 4.983 میلیارد ریال شامل پروژه‌های احداث پست 132/230 کیلوولت اختیارآباد، احداث خط 230 کیلوولت ارتباطی اختیارآباد، احداث پست 20/132 کیلوولت نودژ، احداث خط 132 کیلوولت منوجان- نودژ، احداث پست 20/132 کیلوولت سولان2، احداث خط قلعه گنج- سولان2، احداث خطوط 230 کیلوولت ارتباطی نیروگاه زرند به منظور کلنگ زنی در سال 99 برنامه‌‌ریزی شده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمان با اشاره به وضعیت ساختار موجود در شرکت و لزوم تغییر و تحول دراین ساختار به منظور تسریع در فعالیت‌های شرکت گفت: در حال حاضر در حال تغییر ساختار در حوزه معاونت بهره برداری و ایجاد مدیریت ها و واحدهای تخصصی هستیم و در اولین جلسه تحقیقات شرکت نیز به لزوم انجام تحقیقات و آسیب شناسی در حوزه انسانی و توجه بیشتر به مشکلات نیروی انسانی به عنوان مهمترین سرمایه شرکت تأکید و مقرر شد در زمینه افزایش انگیزش پرسنل، افزایش بهره وری، توسعه کار گروهی در پرسنل شرکت بصورت تخصصی فعالیت گردد که قطعاً با این رویه و تغییر و تحول در ساختار انسانی و فرآیندها موجبات سرعت بخشیدن به تکمیل و احداث طرح ها بیش از پیش فراهم می‌آید.
وی در خصوص آمادگی شرکت و اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف برای گذر از پیک سال جاری نیز گفت: با توجه به برنامه مدیریت مصرف و برنامه 99-0 وزارت نیرو هماهنگی لازم با صنایع استان در جهت امضای تفاهم‌نامه همکاری مدیریت مصرف در پیک بار تابستان انجام گرفته و جلسات با شرکت‌های توزیع در حال برگزاری است و امیدواریم با همکاری صنایع و مردم در تابستان امسال شاهد خاموشی مشترکان به دلیل کمبود تولید نباشیم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات