سه گونه خفاش کمیاب در استان کردستان تحت حفاظت محیط زیست قرار گرفتند

سه گونه خفاش کمیاب در استان کردستان تحت حفاظت محیط زیست قرار گرفتند

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست کردستان، معاون فنی حفاظت محیط زیست کردستان گفت: از جمله مهمترین اتفاقات و اقدامات انجام شده در حوزه محیط طبیعی استان، ثبت این۲ اثر طبیعی ملی در شهرستان‌های مریوان و بانه است.
شهاب محمدی اظهار داشت: در هر جایی که پدیده‌های نمونه یا مجموعه‌های گیاهی و جانوری (زیست‌محیطی) نادر یا اشکال و مناظر کم‌نظیر، ویژه و غیرقابل جایگزین که از جهات علمی، تاریخی یا طبیعی دارای ارزش حفاظتی باشند، به عنوان اثر طبیعی معرفی و به ثبت می‌رسد.
وی اضافه کرد: غار کُنه شه‌م شه‌م در شهرستان مریوان که زیستگاه  سه گونه خفاش کمیاب است، به عنوان یکی از غارهای بکر و دست نخورده استان و منطقه کانی بَرد بانه با دارا بودن دو تیپ  درختی اکولوژیکی منحصر به فرد و ارزشمند "افرا  و آزاد"، سال گذشته به عنوان اثر طبیعی ملی به ثبت رسیدند.
محمدی یادآور شد: علاوه براین سال ۹۸ منطقه چل چمه و سارال با مساحت ۹۶ هزار هکتار بعد از چند سال و با پیگیری های انجام شده به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی شد و تعداد مناطق حفاظت شده استان به پنج منطقه افزایش پیدا کرد.
کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات