آغاز احداث دیوار آب‌بند سد عنبران در اردبیل

آغاز احداث دیوار آب‌بند سد عنبران در اردبیل

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محسن رئیسی" افزود: عملیات اجرایی سد مرزی عنبران با وجود محدودیت منابع مالی و عدم تخصیص اعتبار از ابتدای سال گذشته تاکنون، با هماهنگی، پیگیری‌ها و برگزاری جلسات با عوامل اجرایی پروژه با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا، با تکمیل دیوار آب بند از چند روز قبل آغاز شد.
وی همچنین تصریح کرد: دیگر جبهه‌های کاری از جمله تولید مصالح بدنه سد و تکمیل کالورت سیستم انحراف نیز در چند روز آینده شروع بکار خواهد کرد.
گفتنی است عملیات اجرایی سد عنبران از ۲۳ مردادماه سال ۹۷ با انتخاب پیمانکار جدید با حجم یک میلیون مترمکعب و با اهداف تامین حق‌آبه کشاورزی، تغذیه چاه‌ها و قنوات حاشیه رودخانه عنبران چای تا اتصال به قره سو و اهداف گردشگری شروع شد.
این سد که یکی از طرح‌های مرزی در قالب اعتبارات صندوق توسعه ملی است هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۶ درصد در حال اجراست که برای مطالعه و اجرای آن تاکنون حدود ۱۳۲ میلیارد ریال از اعتبارات عمومی و صندوق توسعه ملی هزینه شده و جهت تکمیل و افتتاح آن حدود ۴۱۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
سد عنبران در دومین سفر رئیس جمهور به استان اردبیل در سال ۹۸ به‌عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار استان جهت افتتاح تا پایان دولت یازدهم مورد تصویب قرار گرفت که در صورت تخصیص به‌موقع اعتبار مصوب سفر، امکان تکمیل قسمت عمده بدنه سد تا پایان سال جاری وجود دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات