رواج جلسات آنلاین، عادی‌سازی گام به گام وضعیت شهر

رواج جلسات آنلاین، عادی‌سازی گام به گام وضعیت شهر

رواج جلسات آنلاین، عادی‌سازی گام به گام وضعیت شهر

شنبه؛ روز بودجه، فرهنگ، خدمات و حمل ونقل
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، در این روز چهار کمیسیون برنامه وبودجه، فرهنگی، خدمات و ترافیک شورا نشست هفتگی برگزار کردند. کمیسیون برنامه‌وبودجه در جلسه امروز خود بررسی لوایح «اساسنامه سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و بازآفرینی فضاهای شهری» و «مجوز تأمین تجهیزات پیشگیری از شیوع ویروس کرونا» را در دستور کار داشت.
در جلسه کمیسیون فرهنگی «برنامه‌های سازمان اجتماعی فرهنگی منطبق با وضعیت فعلی و شیوع ویروس کرونا»، «طرح راهبردهای گردشگری در حوزه توس» و «هزینه‌کرد ۵ درصد اعتبارات هزینه‌ای حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری بر اساس مصوبات شورای اجتماعی محلات» را در دستور کار داشت و اولویت‌بندی پیشنهادی پروژه‌های حوزه‌های مختلف در بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری هم به بحث گذاشته شد.
همچنین در جلسه کمیسیون خدمات شهری لایحه «مجوز تأمین تجهیزات پیشگیری از شیوع ویروس کرونا» به بحث گذاشته شد.
درنهایت لوایح «تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس شهر مشهد در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹» و «تعمیرات اساسی، بازسازی و نوسازی (اورهال) پارکینگ‌های مکانیزه موجود بر اساس مدل اجرای آزمایشی پارکینگ مکانیزه باغ ملی» در نشست کمیسیون عمران و ترافیک به بحث اعضا گذاشته شد.
مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد در پایان این جلسه گفت: تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مشخص شد. تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مشخص شد که بر همین اساس، این بهاء میانگین ۲۱ درصد افزایش می‌کند.
یکشنبه، جولان کارگروه‌ها و کمیته‌ها
صبح این روز با نشست‌های ویدئوکنفرانسی کمیته‌های نظارتی شماره یک، سه و چهار شورا برای بررسی پرونده‌های شهروندان در مناطق ۴، ۱۲ و ثامن آغاز و پس از این رویداد کارگروه «تخصصی - پژوهشی دعاوی و املاک» و کمیته شفافیت زیرمجموعه کمیسیون حقوقی شورا به بررسی لایحه «پیاده‌سازی فرآیند شهروند سپاری خدمات در بستر الکترونیک» و «اقدامات اجرایی صورت گرفته پیرامون اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر مشهد درزمینهٔ بارگذاری قراردادها بر روی سامانه فاش» پرداختند.
در کمیسیون اقتصادی هم نشستی برای بررسی «تجربیات اجرایی شهرداری در خصوص دارایی‌های مولد شهری» برگزار شد.
اما کمیسیون خدمات شهری هم جلسه داشت. «سیاهه انتشار آلودگی هوای شهر و مطالعات مرتبط با موتورهای دیزل ساختمانی و ماشین‌آلات عمرانی» و «اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی سال ۱۳۹۹ حوزه معاونت خدمات شهری» موضوعات اصلی این جلسه بود.
در برنامه اجتماعی ویژه یکشنبه هم رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد در بازدید از درمانگاه امراض پوستی و شهرک جذامیان از لزوم بررسی بسترهای قانونی برای حمایت مدیریت شهری از جذامیان مشهد گفت.
سیدمسعود ریاضی: در مشهد حدود ۳۵۰ خانوار از جذامیان سکونت دارند که عمده امورات آن‌ها از محل کمک‌های خیرین تأمین می‌شود؛ ظرفیت‌ها و بسترهای قانونی برای حمایت از جذامیان و خانواده‌های آن‌ها را بررسی خواهیم کرد تا مدیریت شهری نیز بتواند سهمی در کمک و دست‌گیری آن‌ها داشته باشد.
دوشنبه؛ خروجی‌های مهم خدماتی صحن علنی
این هفته نود و یکمین جلسه علنی شورای شهر مشهد خروجی‌های خاصی در حوزه خدمات¬شهری داشت. لوایحِ دوفوریتی «نحوه فعالیت خطوط حمل‌ونقل همگانی» و «اساسنامه سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری»، لوایح «مجوز تأمین تجهیزات پیشگیری از شیوع ویروس کرونا»، «آئین‌نامه نحوه تهاتر املاک و مستغلات شهرداری با بستانکاران شهرداری»، «اصلاح ماده‌واحده مصوبه ارائه خدمات حمل‌ونقل عمومی رایگان برای معلولین» و «تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس شهر مشهد در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹» مصوبات جلسه را تشکیل داد.
رئیس شورای شهر هم در آغاز این جلسه گفت: آغاز هفته کمک به محرومان و مستضعفان و ولادت امام‌حسن(ع)، فرصت مناسبی است که خیرین و نیکوکاران به همین مناسبت، که منتسب به خاندان اهل‌بیت(ع) است، همت ویژه‌تری در جهت دست‌گیری نیازمند بگمارند.
از دیگر رویدادها «تعیین تکلیف بدهی‌های پروژه آرمیتاژ گلشن و پروژه‌های اولویت یک حوزه معاونت اقتصادی» در کمیسیون اقتصادی بود.
کارگروه «تخصصی-پژوهشی تسهیل پروژه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورا» هم دیگر جلسه اقتصادی تالار شهر بود.
در این جلسه «درخواست پروژه ملل واقع در ابتدای بلوار شهید آوینی درخصوص مسائل و مشکلات پروژه» و «درخواست شرکت عمارت هشتم شرق درخصوص پروانه‌های ساختمانی و پایان کارهای بلوک‌های واقع در پروژه چشم‌انداز واقع در بلوار دلاوران» به بحث گذاشته شد.
سه‌شنبه؛ روز برنامه‌های اجتماعی
بررسی پیشنهادات مرکز پژوهش‌های شورا درخصوص نقش دفاتر تسهیلگری و شورای اجتماعی محلات در مدیریت بحران کرونا، بررسی آیین‌نامه پیشنهادی ستاد خیرین شهریار در کمیسیون حقوقی و بررسی امکانات و اقدامات موردنیاز جهت مبارزه با بیماری کرونا برای آینده شهر در کارگروه بهداشت و سلامت از رویدادهای این روز ساختمان شورا بود.
نشست کارگروه مشترک قراردادها و پسماند نیز به موضوع جمع‌بندی طرح جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک و ساماندهی مراکز تفکیک زباله اختصاص یافت.
در نشست کمیسیون شهرسازی و معماری هم پس از لایحه «اصلاح محدوده و به‌روزرسانی میانگین ارزش املاک بلوک‌های همگن»، «گزارش عملکرد شهرداری الکترونیک منطقه ۸ و ۱۲ در سال ۹۸» و «لایحه پیاده‌سازی فرآیند شهروندسپاری خدمات در بستر الکترونیک» در دستور کار بود.
اخبار سه‌شنبه
دیدار سرپرست منطقه یک خراسان بانک شهر و مدیرعامل آب و فاضلاب مشهد با محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در این دیدار از افزایش 15 درصدی میزان آب مصرفی در مشهد خبر داد و گفت: شرکت آب‌وفاضلاب همچون سایر دستگاه‌ها و بخش‌ها با چالش کمبود اعتبار و منابع مالی هم مواجه بوده و بیم آن می‌رفت که روند پیشرفت پروژه‌های ما کند شود ولی خوشبختانه تعاملات و همکاری‌های آبفا با شورای شهر و مدیریت شهری مشهد این کمبودها را جبران کرد.
سرپرست منطقه یک(خراسان) بانک شهر نیز گفت: سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال از بدهی‌های شهرداری به بانک‌ گردشگری، توسط بانک شهر تهاتر شد و امسال هم امیدواریم ۲۲۰۰ میلیارد ریال دیگر هم از این بدهی‌ها مستهلک شود.
محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد هم در بازدید از مرکز تولید و ضبط آموزش الکترونیک متوسطه اول استان گفت: اراده معلمان راه‌های جدیدی در عرصه آموزش ایجاد کرده است. فضای تعلیم و تربیت تعطیل‌بردار نیست و تمامی فرآیندهای آموزشی، در شرایط کنونی همچون گذشته ولی با سبک و سیاقی متفاوت اجرایی می‌شوند.
اما جمعی از اعضای شورای شهر مشهد با موضوع ارائه گزارش فعالیت‌های گروه مپنا درزمینهٔ مترو و خودرو برقی با نمایندگان این گروه جلسه داشتند. در این نشست گزارش توانمندی‌های گروه مپنا درزمینه حمل‌ونقل ریلی ارائه شد همچنین نمایندگان بخش حمل‌ونقل ریلی این شرکت پیشنهاد‌هایی در خصوص تجهیزات پروژه خط ۳ قطارشهری را مطرح کردند.
در حاشیه این جلسه...
محمدهادی مهدی‌نیا، نایب‌رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک از مذاکره حمل‌ونقلی با شرکت مپنا برای مترو و برقی کردن اتوبوس‌ها خبر داد و گفت: طی فرآیندی که در سال گذشته ایجاد شد، گروه مپنا توانست در رقابت با دیگر شرکت‌های همکار خود، برنده مناقصه تأمین تجهیزات خط 3 قطار شهری مشهد حدفاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا(ع) برای 3 ایستگاه میدان شهدا، باب‌الجواد(ع) و پایانه امام رضا(ع) شود.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه هم گفت: از حضور شرکت‌های قوی در پروژه‌ها و حل چالش‌های کلان‌شهر مشهد استقبال می‌کنیم.
بتول گندمی با تأکید بر لزوم همکاری همه‌جانبه شرکت‌های بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی و زیرساختی شهر مشهد افزود: مدیریت شهری از حضور شرکت‌های مختلف توانمند برای حل مشکلات و چالش‌های این کلان‌شهر استقبال کرده و از این حضور حمایت خواهد کرد.
چهارشنبه؛ روز اخبار
رئیس شورای شهر مشهد از مرکز نوآوری شهری، مدیریت ساماندهی شبکه یکپارچه‌سازی خدمات و کسب‌وکارهای شهری (اپلیکیشن شهر من) و کارخانه نوآوری بازدید کرد.
وی در این بازدید گفت: کارخانه نوآوری یکی از نقاط امیدآفرین و ارزشمند مدیریت شهری برخاسته از شورای پنجم است و ما در این پروژه منافع آتی و رشد و ارتقاء جوانان متفکر و خلاق شهر را به منافع اقتصادی ترجیح دادیم.
محمدرضا حیدری در نشست با رئیس جمعیت هلال‌احمر مشهد نیز از آن گفت که جمعیت هلال‌احمر علاوه بر لباس مقدسی که بر تن دارند، باید فرهنگ امداد و کمک را در جامعه توسعه دهند چراکه با ارائه آموزش‌ کمک‌های اولیه به شهروندان و افزایش ضریب آگاهی مردم، کار نیروهای امدادی نیز تسهیل می‌شود.
کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها نیز در این روز نشست ویژه¬ای داشت؛ هم‌اندیشی ویدئوکنفرانسی با متخصصان و کارشناسان حوزه اقتصاد و بازآفرینی شهری.
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های در این جلسه گفت: لایحه مشوق‌های بازآفرینی توسط شهرداری تهیه و توسط کمیسیون‌های شورا در حال بررسی است؛ این لایحه به دنبال ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر برای مالکان در محلات هدف بازآفرینی و تسهیل و تسریع در مشارکت مالکین است.
سید سعید ملک‌الساداتی، عضو هیئت‌علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد بر لزوم ایجاد برنامه‌های انگیزشی و مشوق‌های اقتصادی به‌منظور توسعه و پیشرفت اهداف بازآفرینی فضاهای شهری در مناطق کم برخوردار شهری تأکید کرد.
شهناز رمارم، عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر مشهد از آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی و آموزش و پروش ناحیه یک بازدید کرد و نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد هم دفاتر تسهیلگری و شورای اجتماعی محلات بازوهای اجرایی مدیریت شهری در دوران کرونا برشمرد.
حمیدرضا موحدی‌زاده نیز تاکید کرد: سایر ارگان‌های ذی‌نفوذ نیز می‌توانند با استفاده از این ظرفیت‌ها به اقدامات حمایتی خود بپردازند تا ضمن تسریع درروند کمک‌رسانی، از اتلاف هزینه و وقت ناشی از موازی‌کاری‌های موجود در برنامه‌های اجرایی جلوگیری شود.
پنجشنبه؛ خلوت و مفید
صبح آخرین روز هفته سیدمحسن حسینی‌پویا، رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد از بوستان‌های منطقه ۹ شهرداری مشهد بازدید کرد.
در کارگروه تخصصی - پژوهشی شهرسازی هم طرح بسته تشویقی تسهیل گری احیاء و مرمت آثار تاریخی و بناهای واجد ارزش شهر مشهد در محلات تاریخی و الزام شهرداری به ارسال دستورالعمل پاسخگویی در هیئت‌های فنی شهرسازی مناطق شهرداری مشهد به بحث درآمد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات