بررسی آخرین نامه ها و مصوبات کمیسیون های داخلی

بررسی آخرین نامه ها و مصوبات کمیسیون های داخلی

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری، در این جلسه که از ساعت 16 روز شنبه 20 اردیبهشت 99 با حضور اکثریت اعضا، معاونین اداری مالی و خدمات شهری شهرداری ساری برگزار شد، آخرین نامه ها و مصوبات کمیسیون ها مورد بررسی قرار گرفت.

علیجان شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری:
شهرداری به تخلفات آشکار ساختمانی واکنش نشان دهد

علیجان شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) و روز اکرام پیرامون فضیلت های ماه مبارک رمضان و لزوم بهره گیری از ایام و لیالی پرفیض این ماه نکاتی را بیان کرد.

وی دستور کار جلسه شصت و نهم را بررسی نامه ها و مصوبات کمیسیون ها اعلام کرد و در بخشی دیگری از این جلسه با اشاره به ساخت و سازهای صورت گرفته در حاشیه بوستان ملل و کمربندی جنوبی که مورد اشاره دو عضو شورا قرار گرفته بود، گفت: شهرداری در حالی به این اتفاق واکنشی نشان نمی دهد که در خیابان های فرعی شهر همچون کوی اتحاد به محض شروع عملیات ساخت مأموران کنترل و نظارت مناطق سرکشی نموده و جلوی آن را می گیرند.

شمشیربند با بیان اینکه در خصوص حل مشکلات دستفروشان شهر دو جلسه برگزار شد خطاب به نیک نقش معاون خدمات شهری شهرداری ساری که در جلسه حاضر بود، گفت: در این دو جلسه تصمیماتی اتخاذ شد که بدلیل عدم حضور جنابعالی در آنها، دوستان در حال وتو مصوبات هستند. مصوبات هم اینگونه بود که دستفروشان در حال حاضر با رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی شروع بکار کنند تا تصمیمات مقتضی اتخاذ شود.

سید علی آقامیری عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری تأکید کرد:
ضرورت رعایت ضوابط شهرسازی در ساخت و سازهای مجاورت بوستان ملل

سید علی آقامیری عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه در فصل شروع کشاورزی بسر می بریم، گفت: اهالی اکثر مناطق الحاقی به شهر ساری دارای زمین های کشاورزی و باغات مرکبات هستد و با وجود برخورداری از موهبت های الهی همچون رودخانه و... توجه لازم به آنها صورت نگرفته است.

وی افزود: خواهشم از شهرداری این است اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد. به نیازهای مردم مناطق الحاقی توجه شود چرا که آنان در مراجعات شان مشکلات زیادی را مطرح می کنند که باید در جهت مرتفع کردن آنها تلاش کنیم.

آقامیری در خصوص پروژه پل تا پل نیز خطاب به مسئولان شهرداری ساری گفت: اهمیت اجرای این پروژه بارها گوشزد و تکرار شده اما واقعاً اگر مشکل خاصی هست، عنوان کنید چرا که این به تأخیر انداختن ها در تملک و بازگشایی شائبه هایی ایجاد کرده است و ما برای رفع آنها باید به مردم پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به ساخت و سازهای اخیر صورت گرفته در حد فاصل درب ورودی بوستان ملل تا پل تجن گفت: قرار بر این بود که هیچ ساخت و سازی در این مکان انجام نشود اما اخیراً شاهد اعتراض هایی از سوی برخی شهروندان مبنی بر ساخت و ساز با مجوز شهرداری توسط عده ای بوده ایم لذا تأکیدم این است که ضوابط شهرسازی رعایت شود تا آسیبی به زیبایی بصری بوستان وارد نشود.

علی اکبر زلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری:
شهرداری به ازسرگیری فعالیت دستفروشان و بازارهای هفتگی با رعایت پروتکل های بهداشتی کمک کند

علی اکبر زلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به اظهارات یکی اعضای شورا مبنی بر ساخت و سازهای اخیر در حاشیه بوستان ملل گفت: قرار بود در کمربندی جنوبی هم ساخت و سازی انجام نشود تا بلایی که بر سر کمربندی شرقی و غربی آمد و الان تبدیل  به معابر شهری شده اند، به سر این کمربندی نیاید متأسفانه ساخت و سازها در کمربندی جنوبی هم آغاز شده که شهرداری باید در این زمینه فکری کند.

وی با بیان اینکه صنوف زیادی در جریان شیوع بیماری کرونا آسیب دیده اند، گفت: در این بین دو قشر بازارهای هفتگی و دستفروشان با آسیب های جدی مواجه شده اند که باید توجه لازم به آنها صورت گیرد.

زلیکانی افزود: بنده با فرماندار محترم هم صحبت کرده ام. ایشان گفتند ساماندهی و اجرا شود. بنابراین شهرداری اجازه دهد اینها با رعایت پروتکل های بهداشتی مجدداً شروع بکار نمایند.

سعید نجاریان ساروی عضو شورای اسلامی شهر ساری:
شهرداری اختیارات عمرانی اش را به مناطق تفویض کند

سعید نجاریان ساروی عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه شهرداری در حوزه عمرانی با ضعف هایی مواجه است، گفت: با توجه به این موضوع، بهتر است از معاونت فنی و عمرانی به شهرداری های مناطق تفویض اختیار صورت بگیرد تا حداقل آنها بتوانند با استفاده از منابع و ظرفیت هایشان نسبت به انجام عملیات هایی همچون آسفالت، لگه گیری و جدول کشی معابر اقدام کنند.

وی همچنین بر ضرورت توجه جدی شهرداری به امر بازگشایی بازارهای هفتگی در سطح شهر تأکید کرد و گفت:  مدیران مربوطه در شهرداری نباید با اتخاذ تصمیمات یک روزه باعث واکنش نهادهای ناظر و قضایی شوند.

در این جلسه، آقایان نقیبی و یوسفی روسای کمیسیون های عمران و بودجه به طرح نامه ها و مصوبات این دو کمیسیون پرداختند و همچنین آقایان عشوری رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و مدینه عضو کمیسیون عمران نقطه نظرات خود را پیرامون موارد مطروحه، عنوان نمودند.

گفتنی است، انتخاب حسابرس مالی سال 98 شهرداری ساری از موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد و پس از بحث و تبادل نظر به تصویب رسید.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات