شهردار یزد بر لزوم جمع آوری...

شهردار شهر جهانی یزد در جلسه هماهنگی اجرا و راه اندازی سامانه شهروند سپاری و ارائه خدمات غیرحضوری سامانه شهرسازی بر لزوم جمع آوری اطلاعات املاک فاقد اطلاعات از طریق خود اظهاری تاکید کرد .

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات وارتباطات شهرداری یزد – جمال الدین عزیزی شهردار شهر جهانی در این جلسه با اشاره به اینکه نقطه ایده آل برای مردم این است که همه خدمات مرتبط با سامانه شهرسازی تحت پوشش این سامانه قرار بگیرد، اظهار داشت: برای املاک ساماندهی شده و دارای اطلاعات، خدمات غیرحضوری فعال شود و برای معدود املاک فاقد اطلاعات، خوداظهاری صورت گیرد.

در ادامه مجید بیکی رئیس سازمان فناوری اطلاعات وارتباطات شهرداری یزد نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط سازمان فاوا و معاونت شهرسازی و معماری در این زمینه، گفت: این سامانه در دو بخش استعلامات و صدورپروانه فعالیت می کند که شهروندان با ورود به سامانه خواهند توانست درخواست خود (نقل و انتقال، پایان کار، عدم خلافی و سایر درخواست ها) را از طریق سامانه اینترنتی ثبت نموده، مدارک خود را بارگذاری کرده و این درخواست را طریق سامانه و یا پیامک پیگیری نمایند.

وی افزود: در حال حاضر در این سامانه بیش از ۲۶۰ هزار ملک وجود دارد که از این تعداد ۲۲۸ هزارعرصه و ۳۲ هزار آپارتمانیست و سابقه اطلاعات بیش از ۱۹۰٫۰۰۰ ملک در این سامانه وجود دارد.

در این جلسه فاز بندی اجرای سامانه شهروند سپاری با اولویت شهروندان دارای کد نوسازی و شماره درخواست قبلی همچنین شهروندان دارای شناسه قبض نوسازی شهرداری در دریافت خدمات اینترنتی مورد تاکید قرار گرفت و در مرحله نهایی تمام شهروندان قادر به دریافت خدمات اینترنتی شهرسازی خواهند بود.

لازم به ذکر است که در حال حاضر، تغییرات لازم در گردش کارهای استعلام و مفاصا حساب دفترخانه، پاسخ استعلام و مفاصا حساب، پاسخ استعلام و مفاصا حساب ادارت، پاسخ استعلام دفترچه، تمدید پروانه، پایان کار و پاسخ استعلام دفترخانه میز خدمت، راه اندازی بخش استعلام مربوط به ادارات همچنین جابجایی برخی از وضعیت ها در گردش کار انجام شده است.

همچنین سامانه پیامکی اطلاع رسانی شهروندان از وضعیت پرونده خود در سامانه شهرسازی راه اندازی شده است که در این زمینه پس از ثبت درخواست توسط مراجعه کنندگان، گردش کار پرونده پس از رسیدن به هر مرحله بصورت پیامک به شهروندان اطلاع رسانی می شود.

با فراهم شدن پیش نیازهای راه اندازی سامانه شهروند سپاری شهرسازی، در آینده ای نزدیک شاهد ارائه کامل خدمات غیر حضوری سامانه شهرسازی بر بستر وب خواهیم بود، هر چند بسیاری از خدمات نیز هم اکنون نیز در سامانه http://esup.yazd.ir قابل دسترسی است.

در این جلسه مهدی فعالی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و حجت فلاح سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد نیز حضور داشتند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات